CONTENT MARKETING BUREAU

Als content marketing bureau heeft Varamedia een ruime ervaring in het realiseren van sterke omzettoenames. Content marketing is namelijk de meest effectieve manier om webverkeer én conversies te doen toenemen. Ons content marketingkantoor heeft vele jaren ervaring in leadgeneratie en SEO en heeft hier een ruimte expertise in opgebouwd. 

Met Varamedia heb je de juiste content marketing partner gevonden: wij weten precies wat je bedrijf nodig heeft. Dankzij onze ervaring boek je de snelste groei en levert de digitale marketing snel een return on investment op.

Wat doet een content marketing bureau?

Premium content

Tell don’t sell. Dat is in essentie de marketingstrategie achter een content marketing bureau. Content marketeers weten hoe ze de commerciële doeleinden van een bedrijf kunnen verpakken in behapbare, aangenaam leesbare content. Verhalen, en hoogwaardige content in het algemeen, blijven namelijk veel langer bij de mens hangen dan clichématige slogans en te commercieel geladen boodschappen. Via tekst én beeld probeert men het doelpubliek te inspireren en in beweging te brengen.

Team  contentspecialisten

Om echte premium content te maken is er meer nodig dan enkel een goede tekstschrijver die weet hoe hij wervende teksten moet schrijven. Bij Varamedia werken verschillende mensen, elk gespecialiseerd in een bepaalde niche, nauw samen. Zo is er een content team die de juiste concepten bedenkt, een copywriter (of meerdere copywriters) die het concept omzet in een tekst van hoogwaardige kwaliteit en een grafisch team die er de juiste beelden en designs bij ontwerpt. Vervolgens moet die content ook zijn doelpubliek nog bereiken. Onze experts in digitale marketing weten hoe ze die content het best en het meest efficiënt kunnen verspreiden, bijvoorbeeld via sociale media of zoekmachines, zodat al het geschreven materiaal ook echt door mensen wordt opgemerkt.

Content marketing vs klassieke reclame

Ken je die publi-reportages op televisie waarin je pas helemaal op het einde van het filmpje doorhebt dat je eigenlijk naar reclame zat te kijken? Tegenwoordig opteren veel meer bedrijven voor die zachte, subtielere aanpak. Men vertelt verhalen, geeft de lezer hoogwaardige informatie en probeert oprecht antwoord te bieden op vragen die mensen hebben. Zo bouwen ze een veel geloofwaardiger en betrouwbaarder profiel op die ook zal leiden tot een betere verkoop. De opdringerige boodschappen en oppervlakkige, schreeuwerige reclame maken plaats voor relevante content waarin men vooral de echtheid van hun business willen benadrukken. Het doel blijft uiteindelijk hetzelfde: men wil de lezer aanzetten tot actie, maar dan zonder gladde verkooppraatjes.

Het doel van content marketing

Doel 1: Publiek activeren

Goede content marketeers weten hoe ze via een subtiele omweg de juiste doelgroep kunnen bereiken en kunnen aansporen om ook actie te ondernemen. Die omweg is: kwalitatieve content maken. Content marketeers geven advies en informatie en bouwen op die manier een relatie op met de klant. Zo proberen ze op een spontane manier het publiek te activeren en leads te genereren.

Doel 2: Inbound marketing

Wist je dat 80% van kopers van online producten of services eerst op zoek gaat naar informatie op het internet? Lees er meer over in dit artikel. Inbound marketing is dan ook een sterke en duurzame strategie om jouw doelpubliek te bereiken. Men kiest er hier namelijk voor om te investeren in waardevolle informatie en content. De bedoeling is dat potentiële klanten zo zelf de weg naar jouw website vinden in plaats van dat jij actief naar hen op zoek gaat (zoals bijvoorbeeld bij cold calling of advertenties). De voordelen van inbound marketing zijn gigantisch. Het aantal klanten zal stijgen, je verwerft veel meer naamsbekendheid en het levert veel meer conversies op dan een oppervlakkige advertentie die meteen zijn waarde verliest wanneer je er geen geld meer in stopt.

Wat houdt content marketing dan precies in?

Bij de content marketing afdeling van Varamedia gaan wij steeds op zoek naar de meest rendabele marketingstrategie om jouw bedrijf, diensten en producten te promoten. En dat doen we op verschillende manieren:

SEO-copywriting

Elke bedrijf wil het allerliefst helemaal op nummer 1 staan in Google. Maar hoe doe je dat zonder bakken geld uit te geven aan kortstondige advertentiecampagnes? Een van de beste en duurzaamste manieren is om te investeren in een digitaal marketing bureau die een professioneel team SEO-copywriters in huis heeft. Bij Varamedia weten we inmiddels door onze jarenlange ervaring perfect hoe we het maximale uit je content kunnen halen, maar ook hoe we teksten moeten schrijven die het doelpubliek oprecht zal smaken. Er is creativiteit, gevoel voor taal en, vooral, een sterke content marketing strategie voor nodig om van de mooie Google-droom echt werkelijkheid te maken.  

E-mailmarketing als veelzijdig distributiekanaal

E-mailmarketing, een vorm van ‘direct marketing’, is een enorm populair kanaal om op een renderende manier aan content marketing te doen. Het kost namelijk niet veel geld en heeft bovendien een hoge Return On Investment (ROI). Uit de laatste cijfers van Litmus heeft e-mailmarketing een ratio van 1:42. Dat wil zeggen dat voor elke euro die je aan e-mailmarketing besteedt, je er tweeënveertig terugkrijgt.

Een ander groot voordeel is dat het goed te meten valt. Via Google Analytics kan je het gedrag van de ontvanger bijhouden op de website nadat ze hebben doorgeklikt. Zo heeft men ook meteen inzicht of de kliks effectief voor conversies zorgen. Daarnaast kan je heel erg doelgericht te werk gaan. Je kan bijvoorbeeld verschillende e-mails maken voor verschillende kleinere groepen om zo op de meest effectieve en persoonlijke manier je doelpubliek te bereiken.

Sociale media zorgt voor meer draagwijdte

Het volstaat tegenwoordig vaak niet meer om enkel maar aandacht te besteden aan je website. Om meer bereik te krijgen, is sociale media dan ook een heel handig hulpmiddel. In een mum van tijd kan je met korte posts en leuke foto’s op Instagram, Facebook, Linkedin, Pinterest,.. of via bepaalde social media ads een heel groot publiek bereiken. Als die content echt op punt staat, zullen mensen automatisch de weg vinden naar je website.

En nog veel meer:

  • SEA advertising campagne (Google Adwords)
  • Storytelling
  • Lead generation
  • Whitepaper, polls, blogs, e-books
  • Video
  • Audio/ podcasting
  • Presentaties
  • Augmented reality
  • Wiki's
  • Infographics
  • UserGeneratedContent
  • Magazines
  • e-mail
  • Datavisualisatie
  • Apps
  • Virual reality

Waarom een content marketing bureau inschakelen? 

Goede content zorgt voor rendement

Niemand doet graag zaken met een verkoper die geheimzinnig blijft over zijn product of service. Net hetzelfde principe geldt op het web. Mensen willen uitgebreide informatie, nieuwsbrieven, brochures of reviews lezen vooraleer ze een beslissing maken. Wanneer je die informatie tot hun beschikking stelt, zal je daar dan ook alleen maar baat bij hebben. Er ontstaat een vertrouwensband tussen klant en bedrijf, want je helpt ze op weg bij het maken van de juiste keuze. Contentmarketing bouwt zo aan de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf. En hoe meer autoriteit je verwerft, hoe meer klanten voorkeur zullen geven aan jouw merk. Contentmarketing is dus de way to go als je meer leads wil genereren en een omzetstijging wil zien.

Hoog scoren op Google

Wil je met je website graag hoog ranken in zoekmachines? Dan heb je een content marketing bedrijf nodig met slimme SEO-copywriters in dienst. Via keyword researches en de toepassing van andere SEO-strategieën proberen onze copywriters van Varamedia het maximale uit je content te halen. Zij zijn niet alleen goed met taal, maar weten ook perfect hoe ze webteksten op pagina één van Google kunnen krijgen. Het gevolg? Meer klanten aantrekken en meer leads genereren.

De fases in een sterke content marketing strategie

Om de beste content te creëren, hebben wij bij Varamedia een plan uitgewerkt met een aantal duidelijke, opeenvolgende fases:

1

Brainstorm en zoekwoordonderzoek

De eerste stap is het leren kennen van jouw bedrijf. Samen zitten we aan tafel en overlopen we wat jouw verwachtingen en doelstellingen zijn. Ook proberen we al meteen de verbal identity van jouw bedrijf scherp te stellen. Zo gaan we op zoek naar de kernwaarden van je business en proberen we te bepalen welke tone-of-voice de copywriters bij het schrijven van de teksten moeten hanteren. Daarna gaan wij voor jou aan de slag en stellen wij een keyword research op. Content hoort namelijk te ranken op zoekwoorden. Per zoekwoord kunnen er dan door de tekstschrijvers artikelen of blogs rond geschreven worden.

2

Strategie bedenken

De brainstorm is achter de rug en de tone-of-voice is bepaald. Nu is het tijd om een contentkalender vast te leggen. Die zorgt ervoor dat we een overzicht hebben over alle artikels, maar eventueel ook nieuwsbrieven of posts op sociale media die in de komende maanden geschreven en gepubliceerd moeten worden.

3

Let's create content

In deze stap gaan onze SEO-copywriters echt aan de slag. Bij ons heeft elke copywriter zijn eigen niche waarin hij of zij gespecialiseerd is, maar we werken ook samen met experts. Zo ben je altijd verzekerd van hoogwaardige content die ook commercieel zijn slag thuis haalt. Onze copywriters hebben twee grote doelen voor ogen: hoog ranken op Google én het doelpubliek overtuigen en aanzetten tot actie. Alleen echte professionele copywriters met jaren ervaring zijn in staat om die doelen ook echt te bereiken.

Hoe kan je leads genereren

We bespreken leadgeneratie methodes voor B2C en B2C niches op maat.

B2B Leadgeneratie

Dankzij onze kennis van hoe Google werkt, weten we precies waar uw doelgroep zich bevindt.

Leadgenerator vinden

Als ondernemer heeft u nood aan een vindbare website die uw agenda vult met warme leads.

100%

Gratis en vrijblijvend: je zit nergens aan vast, integendeel! 

95%

Van de bedrijven die een Online Marketing Audit aanvragen groeit zichtbaar.

100%

Varamedia is een marketing agency gespecialiseerd in leadgeneratie.

Contact opnemen met expert
Gratis marketing audit

Ontdek de 5 tips van marketingexperts.

Samen met 2 experts verscheen Varamedia op 9 juni 2021 in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd.

Succesvolle projecten

Deze klanten zagen hun onderneming in enkele maanden groeien door hun website
om te zetten in kwalitatieve leadgenerators. Wij meten succes maar op één manier: door reële resultaten.