Varamedia logo

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn?

LinkedIn is het belangrijkste sociale netwerken voor professionals over de hele wereld. Met meer dan 700 miljoen gebruikers is het platform dé place to be om je netwerk te vergroten, meer volgers te krijgen en de naam van je business te doen groeien.

Het is dus van groot belang om je netwerk op LinkedIn te vergroten en je bereik te vergroten. In dit artikel geef ik je alle strategieën die je kan gebruiken om je bereik, je volgers en je naam op LinkedIn sterk te vergroten.

Naast de basics (die iedereen wel al eens gehoord heeft) geef ik enkele strategieën mee waar niemand ooit over vertelt.

Breng waarde naar de tafel

Belangrijk om hierbij in het achterhoofd te houden, is dat je vooral beloond zal worden omwille van de waarde die jij geeft. Je moet dus een gever worden. Als je enthousiast wordt van je kennis te delen met anderen, dan zal je energie halen uit het opbouwen van je LinkedIn-bereik. En dat enthousiasme is noodzakelijk om het over de lange termijn vol te houden.

Mensen die enkel “meer volgers” als doelstelling hebben, geven na enkele dagen of weken hun inspanningen meestal op. Het is voor LinkedIn belangrijk dat je een consistente gewoonte kan creëren in het delen van waardevolle content. Hieronder geef ik de stappen die je kan nemen.

Dit artikel is ook te lezen op:

  1. Mijn LinkedIn pagina (lees het artikel hier)
  2. Dit blogbericht van Lead Academy

De basics om je LinkedIn-volgers te vergroten

Ten eerst noem ik een aantal basiszaken die je ongetwijfeld al veel gehoord hebt, maar ik alsnog toch moet vernoemen. Ze zijn namelijk belangrijk als basics:

  1. Optimaliseer je profielpagina: een goede profielfoto, achtergrondfoto, pakkende kop en gedetailleerde samenvatting (met duidelijk je ervaring en expertise) zijn een must!
  2. Deel content met veel waarde: gedraag je een beetje als ‘doctoraal onderzoeker’ als je op LinkedIn waarde wilt delen. Zorg voor content die fris en vernieuwend is. Vermijd content waarin je gewoon je eigen bedrijf promoot. Dat werkt meestal toch niet.
  3. Netwerk actief: stuur mensen connectieverzoeken, beantwoord berichtjes, reageer op interessante bijdragen met een waardevolle commentaar, …
  4. Promoot je LinkedIn profiel: nodig mensen actief uit, voeg je LinkedIn-profiellink toe aan presentaties die je geeft, …
  5. Bewaar consistentie: in je bijdragen, je commentaren, … Hou vol, geef niet op. Daarom is het belangrijk dat je een grote passie voor je vak hebt: zo zal dit minder als werk, en meer als plezier aanvoelen!
  6. Vraag om aanbevelingen op je persoonlijk LinkedIn-profiel. Deze geven een stevige boost aan je autoriteit! Vraag aan bv. je klanten of collega’s om een aanbeveling te schrijven.

Content ideeën voor meer LinkedIn volgers

  • Deel bijvoorbeeld carrousel advertenties (waarbij je een PDF inlaadt en deze als afzonderlijke carrousel-pagina’s dan te zien is). Maak deze carrousels via Canva.
  • Plaats regelmatig updates, artikelen, video’s en slideshows die relevant zijn binnen jouw vakgebied (denk ook aan inzichten, nieuws, trends, …)
  • Schrijf je in op een Google Alert voor onderwerpen binnen jouw vakgebied. Deze alerts sturen jou elke dag of elke week een e-mail met het laatste nieuws over die onderwerpen. Gebruik dat als inspiratie voor je LinkedIn berichten! 
  • Voeg ook persoonlijke inzichten / ervaringen toe aan de content die je deelt.
  • Voorzie elk van je contentbijdragen van de juiste hashtagsGebruik tools als ChatGPT om goede hashtags te vinden en gebruik ook de aanbevelingen van LinkedIn.

De Creatormodus maximaliseert jouw bereik + nieuwe doelgroepen gaan jou ‘plots’ ontdekken

LinkedIn zegt het zelf: de creatormodus is een tool die ‘volgen’ de primaire modus maakt van je profiel waardoor je dus automatisch meer volgers creëert. Als je al veel volgers hebt, zal deze social proof voortaan ook zichtbaar zijn.

Heb je nog niet zoveel connecties/volgers? Overweeg dan een LinkedIn tool als Phantombuster in combinatie met Linkedin Sales Navigator om je volgers organisch te verhogen.

Wat vond je van dit artikel?

Ideeën of commentaar? Reageer gerust! Benieuwd naar jouw ervaring(en).

Deel deze blog

Op zoek naar meer informatie?

Gerelateerde blogartikels

E-mail

E-mail automation: de 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet van je webshop

Heb je een webshop en zet je nog geen e-mail marketing automation in? Dan loop je waarschijnlijk een hoop omzet mis. E-mail marketing automation is namelijk een effectieve manier om meer inkomsten ...

Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

Meer traffic naar jouw website krijgen is één ding, maar je wil natuurlijk ook dat de mensen die op je website komen, een actie volbrengen. Of dat nu gaat om een formulier invullen, een afspraak bo...

OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

Wellicht heb je inmiddels al heel wat gehoord over ChatGPT, de ultraslimme chatbot die antwoord biedt op - wat lijkt - àl je vragen. De AI-chatbot is in december 2022 gelanceerd door OpenAI en kree...

E-mail

E-mail automation: de 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet van je webshop

Heb je een webshop en zet je nog geen e-mail marketing automation in? Dan loop je waarschijnlijk een hoop omzet mis. E-mail marketing automation is namelijk een effectieve manier om meer inkomsten ...

OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

Wellicht heb je inmiddels al heel wat gehoord over ChatGPT, de ultraslimme chatbot die antwoord biedt op - wat lijkt - àl je vragen. De AI-chatbot is in december 2022 gelanceerd door OpenAI en kree...

ChatGPT

ChatGPT kan nu ook al commerciële boeken schrijven. Onze zaakvoerder Jeroen testte het uit en bracht een boek uit onder een fictieve naam

In de wereld van marketing en contentcreatie is het belangrijk om voortdurend nieuwe technologieën en innovaties te verkennen. Bij Varamedia zijn we altijd op zoek naar manieren om onze horizon te ...

Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

Wie een website heeft wil uiteraard ook dat daar voldoende bezoekers naartoe komen. Hoewel bezoekers hebben op je website haast een evidentie lijkt, is het aantal websitebezoekers voor veel onderne...

Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

09/06/2021: Varamedia verschijnt in het Pulse+ Magazine van De Tijd samen met twee experts van KIXX en lnspira. Lees het volledige artikel hieronder of klik op de afbeelding (PDF). Lees hier het ar...

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn?

LinkedIn is het belangrijkste sociale netwerken voor professionals over de hele wereld. Met meer dan 700 miljoen gebruikers is het platform dé place to be om je netwerk te vergroten, meer volgers t...

Vlaanderen verwelkomt met Lead Academy nieuw opleidingsinstituut voor ondernemers en marketeers

Vanaf september 2023 lanceert het West-Vlaamse marketing opleidingsinstituut Lead Academy verschillende gespecialiseerde opleidingen in Vlaanderen op het gebied van marketing en online sales. Hierm...

Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

Meer traffic naar jouw website krijgen is één ding, maar je wil natuurlijk ook dat de mensen die op je website komen, een actie volbrengen. Of dat nu gaat om een formulier invullen, een afspraak bo...

Vlaanderen verwelkomt met Lead Academy nieuw opleidingsinstituut voor ondernemers en marketeers

Vanaf september 2023 lanceert het West-Vlaamse marketing opleidingsinstituut Lead Academy verschillende gespecialiseerde opleidingen in Vlaanderen op het gebied van marketing en online sales. Hierm...

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn?

LinkedIn is het belangrijkste sociale netwerken voor professionals over de hele wereld. Met meer dan 700 miljoen gebruikers is het platform dé place to be om je netwerk te vergroten, meer volgers t...

Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

Wie een website heeft wil uiteraard ook dat daar voldoende bezoekers naartoe komen. Hoewel bezoekers hebben op je website haast een evidentie lijkt, is het aantal websitebezoekers voor veel onderne...

ChatGPT

ChatGPT kan nu ook al commerciële boeken schrijven. Onze zaakvoerder Jeroen testte het uit en bracht een boek uit onder een fictieve naam

In de wereld van marketing en contentcreatie is het belangrijk om voortdurend nieuwe technologieën en innovaties te verkennen. Bij Varamedia zijn we altijd op zoek naar manieren om onze horizon te ...

Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

09/06/2021: Varamedia verschijnt in het Pulse+ Magazine van De Tijd samen met twee experts van KIXX en lnspira. Lees het volledige artikel hieronder of klik op de afbeelding (PDF). Lees hier het ar...

Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

Meer traffic naar jouw website krijgen is één ding, maar je wil natuurlijk ook dat de mensen die op je website komen, een actie volbrengen. Of dat nu gaat om een formulier invullen, een afspraak bo...

E-mail

E-mail automation: de 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet van je webshop

Heb je een webshop en zet je nog geen e-mail marketing automation in? Dan loop je waarschijnlijk een hoop omzet mis. E-mail marketing automation is namelijk een effectieve manier om meer inkomsten ...

OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

Wellicht heb je inmiddels al heel wat gehoord over ChatGPT, de ultraslimme chatbot die antwoord biedt op - wat lijkt - àl je vragen. De AI-chatbot is in december 2022 gelanceerd door OpenAI en kree...

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen