Varamedia logo
20+

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn? Wij delen deze tips graag met je mee!

LinkedIn is het belangrijkste sociale netwerken voor professionals over de hele wereld. Met meer dan 700 miljoen gebruikers is het platform dé place to be om je netwerk te vergroten, meer volgers te krijgen en de naam van je business te doen groeien.

Het is dus van groot belang om je netwerk op LinkedIn te vergroten en je bereik te vergroten. In dit artikel geef ik je alle strategieën die je kan gebruiken om je bereik, je volgers en je naam op LinkedIn sterk te vergroten.

Naast de basics (die iedereen wel al eens gehoord heeft) geef ik enkele LinkedIn Expert strategieën mee waar niemand ooit over vertelt.

Breng waarde naar de tafel

Belangrijk om hierbij in het achterhoofd te houden, is dat je vooral beloond zal worden omwille van de waarde die jij geeft. Je moet dus een gever worden. Als je enthousiast wordt van je kennis te delen met anderen, dan zal je energie halen uit het opbouwen van je LinkedIn-bereik. En dat enthousiasme is noodzakelijk om het over de lange termijn vol te houden.

Mensen die enkel “meer volgers” als doelstelling hebben, geven na enkele dagen of weken hun inspanningen meestal op. Het is voor LinkedIn belangrijk dat je een consistente gewoonte kan creëren in het delen van waardevolle content. Hieronder geef ik de stappen die je kan nemen.

Dit artikel is ook te lezen op:

  1. Mijn LinkedIn pagina (lees het artikel hier)
  2. Dit blogbericht van Lead Academy

De basics om je LinkedIn-volgers te vergroten

Ten eerst noem ik een aantal basiszaken die je ongetwijfeld al veel gehoord hebt, maar ik regelmatig moet goedzetten voor mijn klanten. Ze zijn namelijk belangrijk als basics:

  1. Optimaliseer je profielpagina: een goede profielfoto, achtergrondfoto, pakkende kop en gedetailleerde samenvatting (met duidelijk je ervaring en expertise) zijn een must!
  2. Deel content met veel waarde: gedraag je een beetje als ‘doctoraal onderzoeker’ als je op LinkedIn waarde wilt delen. Zorg voor content die fris en vernieuwend is. Vermijd content waarin je gewoon je eigen bedrijf promoot. Dat werkt meestal toch niet.
  3. Netwerk actief: stuur mensen connectieverzoeken, beantwoord berichtjes, reageer op interessante bijdragen met een waardevolle commentaar, …
  4. Promoot je LinkedIn profiel: nodig mensen actief uit, voeg je LinkedIn-profiellink toe aan presentaties die je geeft, …
  5. Bewaar consistentie: in je bijdragen, je commentaren, … Hou vol, geef niet op. Daarom is het belangrijk dat je een grote passie voor je vak hebt: zo zal dit minder als werk, en meer als plezier aanvoelen!
  6. Vraag om aanbevelingen op je persoonlijk LinkedIn-profiel. Deze geven een stevige boost aan je autoriteit! Vraag aan bv. je klanten of collega’s om een aanbeveling te schrijven.

Content ideeën voor meer LinkedIn volgers

  • Deel bijvoorbeeld carrousel advertenties (waarbij je een PDF inlaadt en deze als afzonderlijke carrousel-pagina’s dan te zien is). Maak deze carrousels via Canva.
  • Plaats regelmatig updates, artikelen, video’s en slideshows die relevant zijn binnen jouw vakgebied (denk ook aan inzichten, nieuws, trends, …)
  • Schrijf je in op een Google Alert voor onderwerpen binnen jouw vakgebied. Deze alerts sturen jou elke dag of elke week een e-mail met het laatste nieuws over die onderwerpen. Gebruik dat als inspiratie voor je LinkedIn berichten! 
  • Voeg ook persoonlijke inzichten / ervaringen toe aan de content die je deelt.
  • Voorzie elk van je contentbijdragen van de juiste hashtagsGebruik tools als ChatGPT om goede hashtags te vinden en gebruik ook de aanbevelingen van LinkedIn.

De Creatormodus maximaliseert jouw bereik + nieuwe doelgroepen gaan jou ‘plots’ ontdekken

LinkedIn zegt het zelf: de creatormodus is een tool die ‘volgen’ de primaire modus maakt van je profiel waardoor je dus automatisch meer volgers creëert. Als je al veel volgers hebt, zal deze social proof voortaan ook zichtbaar zijn.

Heb je nog niet zoveel connecties/volgers? Overweeg dan een LinkedIn tool als Phantombuster in combinatie met Linkedin Sales Navigator om je volgers organisch te verhogen.

Met die tool kan je trouwens heel gemakkelijk leads genereren via LinkedIn alsook rektruteren via LinkedIn. Wil je weten hoe? Contacteer ons dan!

Wat vond je van dit artikel?

Ideeën of commentaar? Reageer gerust! Benieuwd naar jouw ervaring(en).

Deel deze blog

Op zoek naar meer informatie?

Gerelateerde blogartikels

Met deze 4 C's stijgt jouw verkoop via Meta
Social media

Met deze 4 C’s stijgt jouw verkoop via Meta

wat is zoekmachine optimalisatie-SEO-varamedia
Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

De 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet voor je webshop
E-commerce

De 7 belangrijkste e-mail automations voor meer omzet van je webshop

Responsief webdesign
Website

Het belang van responsief webdesign: waarom mobiele gebruiksvriendelijkheid essentieel is

De 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet voor je webshop
E-commerce

De 7 belangrijkste e-mail automations voor meer omzet van je webshop

Met deze 4 C's stijgt jouw verkoop via Meta
Social media

Met deze 4 C’s stijgt jouw verkoop via Meta

Kwalitatieve leads
Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

E-mailmarketing in 2023 de belangrijkste trends
E-mail

Dit waren de belangrijkste e-mailmarketing trends in 2023 en dit worden ze voor 2024!

ChatGPT
OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren
SEA

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren en hoe ze te vermijden

Lead Academy

Lead Academy is het nieuwe opleidingsinstituut voor ondernemers en marketeers

wat is zoekmachine optimalisatie-SEO-varamedia
Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst
Employer Branding

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst

Marketingtrends voor 2024
Algemeen

Marketingtrends voor 2024

Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen
E-mail

E-mailmarketing: Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is
Algemeen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is

varamedia-inkom
Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

De kracht van lokale zichtbaarheid - adverteren via Google Maps
SEA

De kracht van lokale zichtbaarheid: adverteren via Google Maps

Marketingtrends voor 2024
Algemeen

Marketingtrends voor 2024

E-mailmarketing in 2023 de belangrijkste trends
E-mail

Dit waren de belangrijkste e-mailmarketing trends in 2023 en dit worden ze voor 2024!

Lead Academy

Lead Academy is het nieuwe opleidingsinstituut voor ondernemers en marketeers

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is
Algemeen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is

Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen
E-mail

E-mailmarketing: Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen

De 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet voor je webshop
E-commerce

De 7 belangrijkste e-mail automations voor meer omzet van je webshop

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst
Employer Branding

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst

Met deze 4 C's stijgt jouw verkoop via Meta
Social media

Met deze 4 C’s stijgt jouw verkoop via Meta

Kwalitatieve leads
Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren
SEA

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren en hoe ze te vermijden

ChatGPT
OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

De kracht van lokale zichtbaarheid - adverteren via Google Maps
SEA

De kracht van lokale zichtbaarheid: adverteren via Google Maps

wat is zoekmachine optimalisatie-SEO-varamedia
Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

Responsief webdesign
Website

Het belang van responsief webdesign: waarom mobiele gebruiksvriendelijkheid essentieel is

varamedia-inkom
Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?