Varamedia logo
22+

Lead Academy is het nieuwe opleidingsinstituut voor ondernemers en marketeers

Vanaf september 2023 lanceert het West-Vlaamse marketing opleidingsinstituut Lead Academy verschillende gespecialiseerde opleidingen in Vlaanderen op het gebied van marketing en online sales.

Hiermee speelt Lead Academy in op de uitdagingen van zowat elke ondernemer en marketingprofessional: hoe trek je meer klanten én potentiële werknemers aan naar je bedrijf?

Lead Academy zal zowel volwaardige dagopleidingen als speciale Morning-boost sessions met ontbijt organiseren met maar 1 doel: zoveel mogelijk praktisch toepasbare kennis en expertise overdragen in zo weinig mogelijk tijd.

23/08/2023 – BEERNEM. Vlaanderen telt een nieuw marketing expertisecentrum: Lead Academy.

Met als slagzin “Toonaangevende opleidingen en morning boost sessies die je anders naar marketing doen kijken” legt Lead Academy de lat meteen hoog.

Oprichter Jeroen Van Raemdonck (CEO Varamedia): “Het beloven inspirerende marketingopleidingen te worden die je vooral laten zien wat allemaal mogelijk is en welke kansen je momenteel laat liggen met je marketingteam.”

Het opleidingsinstituut organiseert 1 keer per maand een opleiding in een Van der Valk Hotel in Vlaanderen. 

Marketingkennis wordt meer toegankelijk voor Vlaamse marketeers, ondernemers en studenten

Lead Academy heeft enerzijds als doel om marketeers en ondernemers te inspireren met nieuwe, strategische kennis die het verschil kan maken tussen comfortabel achterover leunen terwijl de leads binnenstromen, of gestresseerd zijn over tegenvallende resultaten. Ook studenten en stagiairs marketing zijn van harte welkom tijdens de opleidingsmomenten. 

Topexperts aan het woord

Voor elke opleiding selecteert Lead Academy telkens een topexpert die over zijn of haar vak komt spreken. De centrale rode draad is altijd: hoe creëren we een meer gestroomlijnd marketingverhaal dat uitstekende resultaten genereert?

Want dat is het verschil tussen gewone marketing en succesvolle marketing: resultaten stromen binnen en jij als ondernemer of marketeer creëert zo de ruimte en gemoedsrust die nodig is om te sleutelen aan andere bedrijfscomponenten.

Oprichter Jeroen Van Raemdonck:

“Vandaag de dag is marketingkennis belangrijker dan ooit om te winnen in een concurrentiële markt. Lead Academy is ons antwoord op deze uitdaging. Voor elk marketingtopic nodigen we een andere expert uit die het woord neemt en zijn of haar ruime ervaring deelt met de aanwezigen. Ter zelfder tijd is er ruimte om te netwerken en leert iedereen andere like-minded marketeers en ondernemers kennen met dezelfde drive groeiambitie.”

Lead Academy Jeroen, Sylvia, Renilde

Actuele onderwerpen, gekozen door de cursisten zelf

Lead Academy focust op onderwerpen die praktijkgericht zijn en een concreet vraagstuk oplossen van menig ondernemer of marketeer. Denk hierbij aan vragen zoals “Hoe klim ik in Google hoger dan mijn concurrenten?”, “Hoe trek ik meer sollicitanten aan met betere employer branding?” of “Hoe maak ik een doeltreffend marketingplan voor komend jaar 2024?”

Iedereen kan vrijblijvend nieuwe onderwerpen voorstellen via deze pagina

Dagopleidingen en morning boost sessions

Lead Academy maakt een onderscheid tussen gespecialiseerd dagopleidingen en zogenoemde morning boost sessions waarbij één belangrijk marketingonderwerp gedurende 2 uur diepgaand wordt bestudeerd. Tijdens zo’n sessie kunnen de aanwezigen intussen genieten van een lekker ontbijt, om nadien de rest van dag geïnspireerd te starten.

Lead Academy organiseert op 13 september 2023 tussen 07.30u en 10.30u reeds haar eerste ochtendsessie met als titel: “Versterk je merk met ChatGPT” in Hotel Van der Valk in Oostkamp

Daarnaast staat op 11 oktober 2023 reeds een tweede morning boost session gepland in Van Der Valk Gent met als titel “Hoe maak je jouw bedrijf een talentmagneet met Employer Marketing?”

Voor wie?

De experts van Lead Academy worden enkel geselecteerd op basis van hun expertise en ervaring. Het zijn telkens rasechte vakexperts die graag en vol passie praten over hun vak. Lead Academy biedt hen een spreekbuis aan alle specialisten die graag hun kennis willen doorgeven aan anderen. Geïnteresseerde sprekers kunnen zich aanmelden via de website van Lead Academy.

Volgens Van Raemdonck is netwerken en samen kennis opbouwen vandaag de dag hét antwoord op de toenemende specialisatie in de marketingsector. “Ik kijk enorm uit naar de eerste morning boost session op 13 september. Er zijn al veel inschrijvingen en het belooft een bijzonder evenement te worden met veel inspirerende marketeers en ondernemers. Samen leren en netwerken, dat is de kracht van zulke sessies.”

Contact

  • Jeroen Van Raemdonck
  • jeroen(at)varamedia.be 

 

Meer details kan je vinden via de website van Lead Academy

Deel deze blog

Op zoek naar meer informatie?

Gerelateerde blogartikels

Marketingtrends voor 2024
Algemeen

Marketingtrends voor 2024

ChatGPT
OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is
Algemeen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is
Algemeen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is

wat is zoekmachine optimalisatie-SEO-varamedia
Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

De kracht van lokale zichtbaarheid - adverteren via Google Maps
SEA

De kracht van lokale zichtbaarheid: adverteren via Google Maps

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren
SEA

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren en hoe ze te vermijden

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst
Employer Branding

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn
Social

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn? Wij delen deze tips graag met je mee!

De 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet voor je webshop
E-commerce

De 7 belangrijkste e-mail automations voor meer omzet van je webshop

Responsief webdesign
Website

Het belang van responsief webdesign: waarom mobiele gebruiksvriendelijkheid essentieel is

varamedia-inkom
Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

Marketingtrends voor 2024
Algemeen

Marketingtrends voor 2024

Kwalitatieve leads
Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

E-mailmarketing in 2023 de belangrijkste trends
E-mail

Dit waren de belangrijkste e-mailmarketing trends in 2023 en dit worden ze voor 2024!

Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen
E-mail

E-mailmarketing: Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen

Met deze 4 C's stijgt jouw verkoop via Meta
Social media

Met deze 4 C’s stijgt jouw verkoop via Meta

ChatGPT
OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

De 7 belangrijkste e-mail flows voor meer omzet voor je webshop
E-commerce

De 7 belangrijkste e-mail automations voor meer omzet van je webshop

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren
SEA

5 veelgemaakte fouten bij online adverteren en hoe ze te vermijden

wat is zoekmachine optimalisatie-SEO-varamedia
Leadgeneratie

4 tips voor meer conversie in 2023

Kwalitatieve leads
Leadgeneratie

5 tactieken voor meer kwalitatieve leads in 2023

Met deze 4 C's stijgt jouw verkoop via Meta
Social media

Met deze 4 C’s stijgt jouw verkoop via Meta

E-mailmarketing in 2023 de belangrijkste trends
E-mail

Dit waren de belangrijkste e-mailmarketing trends in 2023 en dit worden ze voor 2024!

De kracht van lokale zichtbaarheid - adverteren via Google Maps
SEA

De kracht van lokale zichtbaarheid: adverteren via Google Maps

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst
Employer Branding

6 concrete tips voor een goede vacaturetekst

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn
Social

Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn? Wij delen deze tips graag met je mee!

Responsief webdesign
Website

Het belang van responsief webdesign: waarom mobiele gebruiksvriendelijkheid essentieel is

ChatGPT
OpenAI

Slimme marketing(?): hoe OpenAI het traditionele marketinglandschap uitdaagt

Marketingtrends voor 2024
Algemeen

Marketingtrends voor 2024

Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen
E-mail

E-mailmarketing: Bereik je doelen in 2024 met deze 4 stappen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is
Algemeen

Waarom in 2024 je paid ads uitbesteden een slimme zet is

varamedia-inkom
Algemeen

Varamedia in de media: Pulse+ Magazine van De Tijd

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?