E-mail marketing bureau: maak e-mail even waardevol als een 10-koppig salesteam!

Op zoek naar het beste e-mail marketing bureau? Loop je vaak vast bij het schrijven van gepersonaliseerde e-mails naar klanten? Weet je niet hoe een goede e-mail campagne op te zetten? Dan heb je een e-mail marketing bureau zoals Varamedia nodig.

Met onze expertise zorgen we voor interessante mails die je klanten graag zien binnenkomen. En vooral: die leiden tot drastisch meer omzet en return.

Lees hier verder.

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij je direct een bericht kan versturen naar je klanten. Het is een belangrijk type marketing om contact te houden met je klanten. Via e-mail kun je gemakkelijker je klanten op de hoogte houden van belangrijke promoties, updates en nieuwe producten.

Het is dus een belangrijke strategie voor het opbouwen en onderhouden van klantenrelaties. Je spreekt hier de mensen aan die al een interesse hebben getoond in je brand en producten. Zij gaan namelijk niet zo vaak meer je website via Google gaan zoeken, waardoor SEO minder doeltreffend kan worden op lange termijn dan e-mail marketing.

Sterker nog, volgens Brian T. Horowitz van PC Magazine kan e-mail marketing een versterkend effect hebben op je SEO ranking!

Hoe werkt e-mail marketing?

E-mail marketing werkt met doelgerichte campagnes en e-mail marketing automation om de juiste informatie aan de juiste mensen te versturen die al een interesse hebben getoond in jouw bedrijf. 

Sommige mensen denken bij e-mailmarketing spontaan een spamberichten, maar een goede e-mail kan heel krachtig zijn voor conversie-optimalisatie. Goede e-mailmarketing werkt namelijk met een uitgewerkte email marketing strategie waarbinnen exact gekeken wordt welke klant welke e-mails eigenlijk wil krijgen.

e-mail marketing bureau 2

Je moet daarbij dus ook iets teruggeven aan de klant. Anders gaat een klant nooit een e-mailadres willen opgeven. Denk dan bijvoorbeeld aan een eenmalige korting voor bezoekers die zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een informatieve ebook. Je moet dit ook voortdurend kunnen doen. Een klant die alleen maar irritante e-mails krijgt, zal zich gewoon weer uitschrijven.

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in e-mail marketing voor je bedrijf en zoek je een agency die je verder kan helpen? Varamedia staat klaar om je bedrijf te ondersteunen. Neem nu contact op!

Waarom moet mijn bedrijf e-mailmarketing inzetten?

Misschien zet je bedrijf al in op verschillende vormen van inbound marketing zoals SEO en content marketing. Voor het genereren van nieuwe leads zijn dergelijke methodes bijzonder belangrijk, maar je moet ook aan conversie optimalisatie kunnen doen en je klanten tevreden en connected houden met je brand.

De mogelijke voordelen van e-mail marketing zie je al snel in de interactie tussen klant en bedrijf. Sommige klanten kopen 1 keer ergens iets en dan nooit meer. Dit komt soms omdat de klant het bedrijf simpelweg vergeten is! Een goed geschreven e-mail kan een vroegere klant terug naar je bedrijf trekken.

Soms wordt e-mail marketing ten onrechte als outbound marketing gezien. Zoals Campagin Monitor in hun artikel uitleggen, hangt het volledig af van welke type e-mail campagne je opzet. Ga je een willekeurige e-maillijst lastigvallen met een heleboel e-mails? Dan zit je gewoon iemands spam inbox te vullen.

Goede e-mail marketing past perfect binnen een inbound marketingstrategie. Je gaat namelijk mensen aanspreken die zich ingeschreven hebben voor jouw mailinglijst. Inspelen op een organische interesse van potentiële klanten is waar inbound e-mail marketing om draait!

De voordelen van een e-mail marketing bureau

Het lijkt soms simpel en voordelig om zelf te zorgen voor je e-mail campagnes. Een goede campagne neemt echter heel wat meer tijd in dan je zou denken! Een slechte e-mail campagne is dan weer verspilde moeite.

Investeer je je tijd en geld liefst meteen in kwaliteit? Dan kan je best een e-mail marketingbureau inschakelen met heel wat ervaring en expertise, zoals Varamedia!

1

Sterke marketing visie

Met een kwalitatief marketingbureau krijg je meer dan een paar mails die voor jou geschreven worden. Marketeers weten namelijk exact wat ze voor jou doen met hun campagnes.


Vaak zal een marketingbureau ook meer voor je bedrijf doen dan enkel e-mail campagnes. Denk dan aan content marketing, social media marketing, Adwords campagnes en SEO. Zo sluit elk onderdeel van je marketing naadloos aan met alle andere onderdelen.

2

Expertise

Marketing is een vak op zich. Als bedrijfsleider ga je je dus natuurlijk niet op een paar dagen kunnen omscholen tot rasechte e-mail marketeer. (Indien wel, dan heb je je roeping als online marketeer gemist!) Een email marketing bureau heeft al heel wat expertise en weet dus exact wat jouw bedrijf nodig heeft.


Gespecialiseerde marketeers willen ook graag constant optimaliseren. Ze kijken vaak of een campagne nog steeds even goed werkt en leren voortdurend bij over online marketing. Een email marketing bureau inhuren is dus een investering in de juiste expertise.

3

Een heel team marketeers

Bij een marketingbureau krijg je ook meteen een divers team marketeers die elk hun eigen specialisatie hebben. Denk dan aan creatieve copywriters voor commerciële webteksten, innovatieve webdesigners voor een prachtige website en veel meer!


E-mail marketing bureaus hebben dus een breed aantal services die ze kunnen aanbieden buiten e-mail marketing. Deze skills samen zorgen voor een sterke marketing strategie waarbij je jouw producten altijd op de juiste manier zal aanbieden aan bezoekers en klanten.

Stappenplan voor e-mail marketing campagnes

Hoe maak je nu eigenlijk een doeltreffende e-mail marketing campagne voor je bedrijf? We lichten het even toe.

1. Maak een overzicht van de e-mailadressen

Elke e-mail marketing campagne begint met het bekijken van alle beschikbare middelen. Je bedrijf heeft misschien al via andere wegen een database aan e-mailadressen verzameld. Een digitale marketing bureau zal hier een overzicht van maken.

Bij dit overzicht wordt er ook rekening gehouden met de geldende privacy-regels. Volgens de GDPR-regels moet er namelijk duidelijke toestemming zijn via opt in. Oudere e-maillijsten zijn daardoor soms niet meer geldig. 

overzicht emailadressen

Dat betekent echter niet dat je een oude mailinglijst meteen moet weggooien! Bij het maken van een overzicht wordt precies gekeken welk e-mailadres behouden mag worden en welke klanten je dan misschien weer gaat moeten activeren tot actie.

2. Deel de e-mailadressen op in doelgroepen

Vervolgens moet je database worden opgedeeld in meerdere mailings. Niet iedere klant is in elk product of elke e-mail geïnteresseerd. Sommige klanten zullen elke promotie-mail willen ontvangen, andere liefst enkel promoties voor producten die ze al eens aangekocht hebben.

Deze doelgroepen ga je opdelen op basis van de activiteit van de bezoeker en bepaalde categorieën binnen je eigen bedrijf. Een persoonlijke aanpak is hier belangrijk om echt een verschil te maken en op te vallen in de mailbox van je klant.

3. Zet de allerbeste copywriters erop

Een mail moet niet alleen visueel aantrekkelijk zijn. Ze moet ook aangenaam zijn om volledig te lezen. Anders mist de klant volledig waar de mail eigenlijk over gaat! Met een paar creatieve copywriters heb je interessante mails die de klant zullen stimuleren om een kijkje te nemen naar een promotie of zich in te schrijven.

4. E-mail marketing automation

E-mail marketing automation is where the magic happens. Er zijn een aantal goede programma's die je verder kunnen helpen om een goede automatische campagne op te zetten.

Programma's zoals MailChimp, Mailjet of ActiveCampaign kunnen ervoor zorgen dat je automatische mails kan instellen voor de doelgroepen die je hebt geïdentificeerd in de vorige stap. In veel van deze programma's kan je ook een mooie, simpele lay out kiezen die bij de boodschap past.

De tijd dat een assistent 100 brieven moet schrijven is namelijk allang voorbij. Individuele mails zijn dus ook nergens voor nodig, toch niet met een goede e-mail marketing automation tool.

Lees verder: "Het belang van e-mail marketing"

5. Evalueer regelmatig de campagnes

Belangrijk bij goede e-mail campagnes zijn ook een regelmatige evaluaties. Je campagnes moeten up-to-date blijven en zich kunnen aanpassen aan het gedrag van de klant. Werkt een bepaalde mail niet meer? Dan moet de content of de frequentie aangepast worden.

E-mail marketing is dus meer dan enkel 1 keer een paar campagnes maken en e-mail marketing automation opzetten. Net zoals andere elementen binnen online marketing moet je altijd kunnen vernieuwen om te blijven groeien en leads te genereren. Dat onderscheidt een sterk email marketing bureau van een middelmatig marketing bureau.

Wat Varamedia voor jou kan doen

Varamedia is een sterk email marketing bureau dat jou kan helpen met interessante e-mail campagnes. Daarnaast hebben we ook een team experts die gespecialiseerd zijn in leadgeneratie, SEO en SEA.

Geïnteresseerd in wat wij voor jou kunnen doen? Vraag een gratis marketing audit aan en neem vrijblijvend contact met ons op.

Geïnteresseerd in een gratis marketing audit?

Ontvang hem via onderstaande link.

Categorie: