Hoe kunnen e-mail automations jouw bedrijf boosten?
Met een geautomatiseerd mailsysteem bereik je klanten sneller en effectiever. Door middel van een vooraf ingeplande opdracht worden gepersonaliseerde berichten naar je klantenbestand verstuurd. Op die manier verwerf jij meer naamsbekendheid én nieuwe klanten. E-mail automation is dus een belangrijk onderdeel van jouw e-mailmarketing plan.
Voorbeelden van e-mail automation?
Je wilt geautomatiseerd relevante e-mails versturen gebaseerd op de acties die jouw doelgroep neemt. Denk aan:
- Het invullen van een contactformulier;
- Het downloaden van een ebook;
- Het plaatsen van een bestelling;
- Het bekijken van een specifieke pagina op jouw website.
Zodra iemand een actie onderneemt, zoals het aanvragen van een brochure of ebook, kun jij geautomatiseerd dit ebook versturen via een e-mailautomation. Zo maak je het jezelf een stuk gemakkelijker!
Niet alleen verstuur je de brochure gemakkelijk, ook kun je automatisch de mensen die jouw brochure hebben aangevraagd opvolgen. Zo kun je bijvoorbeeld bekijken wie jouw mail wel/niet heeft geopend en herinnering sturen.
Varamedia, jouw partner in e-mail automations
Heb je geen idee hoe je aan zo’n geautomatiseerd systeem moet beginnen of hoe je het correct onderhoudt? Laat je dan begeleiden door Varamedia.
We delen graag onze kennis en expertise zodat jouw geautomatiseerde e-mailcampagnes vlot verlopen. Op die manier vermijd je veel voorkomende valkuilen, zoals de spamfilter.
Geïnteresseerd in e-mailmarketing?
Alle voordelen van e-mail automations op een rij
Met e-mail automations verlies je geen tijd meer aan het aflopen van je mailinglijst. Speciale acties, nieuwe producten en ander nieuws vinden dankzij dit efficiënte systeem makkelijk hun weg naar jouw klanten.
Een geautomatiseerd e-mailsysteem reageert snel op de acties van de bezoeker. Op die manier wordt het verlies van potentiële klanten tot een minimum beperkt.
Aan de hand van de verzamelde data kan het geautomatiseerde systeem gepersonaliseerde berichten naar geïnteresseerden sturen. Op die manier voelen klanten zich sneller aangesproken en zijn ze eerder geneigd iets te kopen.
E-mail automations gaan niet enkel je volledige klantenbestand af, maar is ook gericht op het werven van nieuwe klanten. Het verzamelt gegevens en volgt ze op zodat de communicatie vlotter verloopt.
Dankzij e-mail automations bereik je meer (potentiële) klanten op een doeltreffendere manier. Door middel van gerichte campagnes overtuig je meer mensen om iets te kopen.
neem contact op met Varamedia voor meer informatie