Varamedia logo
22+

Bereik op een effectieve manier meer potentiële klanten met e-mail automations

Handmatig e-mailcampagnes uitvoeren is tijdrovend, inefficiënt en niet meer van deze tijd. Met e-mail automations automatiseer je die klus op een kwalitatieve en doeltreffende manier. Kies voor trefzekere communicatie en verbeter je klantrelatie.

E-mail automations
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Varamedia heeft een team dat zich uitsluitend specialiseert in e-mail marketing. Hierbij bouwen we het vertrouwen met de klant op via e-mail waardoor de brug naar een conversie wordt verkleind. Heb je hulp nodig met jouw e-mailmarketing? Neem dan vandaag nog contact met ons op! 

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
E-mail automations

Wat zijn e-mail automations?

E-mail automation ofwel email marketing automation is het automatiseren van jouw e-mailcommunicatie. Met e-mail automation verstuur je op automatische piloot de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon, zonder dat je hiervoor iets handmatig voor hoeft te doen. En dat bespaart jouw tijd, veel tijd. 

Hoe kunnen e-mail automations jouw bedrijf boosten?

Met een geautomatiseerd mailsysteem bereik je klanten sneller en effectiever. Door middel van een vooraf ingeplande opdracht worden gepersonaliseerde berichten naar je klantenbestand verstuurd. Op die manier verwerf jij meer naamsbekendheid én nieuwe klanten. E-mail automation is dus een belangrijk onderdeel van jouw e-mailmarketing plan. E-mail automations stellen je in staat om op een efficiënte en gepersonaliseerde manier met jouw doelgroep te communiceren, wat kan leiden tot een verbeterde betrokkenheid, klanttevredenheid en uiteindelijk tot een verhoogde conversie of meer aankopen.

E-mail marketing voorbeeld e-mail autoamation

Voorbeelden van e-mail automation?

Je wilt geautomatiseerd relevante e-mails versturen gebaseerd op de acties die jouw doelgroep neemt. Denk aan:

  • Het invullen van een contactformulier;
  • Het downloaden van een ebook;
  • Het plaatsen van een bestelling;
  • Het bekijken van een specifieke pagina op jouw website.

Zodra iemand een actie onderneemt, zoals het aanvragen van een brochure of ebook, kun jij geautomatiseerd dit ebook versturen via een e-mailautomation. Zo maak je het jezelf een stuk gemakkelijker!

Niet alleen verstuur je de brochure gemakkelijk, ook kun je automatisch de mensen die jouw brochure hebben aangevraagd opvolgen. Zo kun je bijvoorbeeld bekijken wie jouw mail wel/niet heeft geopend en herinnering sturen.

3 e-mail automations die handig zijn voor gebruik

1. Abbandonned cart

Deze e-mail automation”  wordt ingezet wanneer een bezoeker producten aan zijn winkelwagen toevoegt op een website, maar de aankoop niet voltooit. Het doel van deze automatisering is om de potentiële klant te herinneren aan de achtergelaten winkelwagen en hen aan te moedigen om de aankoop alsnog te voltooien.

Deze geautomatiseerde e-mails worden vaak verzonden op basis van triggers, zoals wanneer een bezoeker de website verlaat zonder af te rekenen. De e-mails kunnen verschillende doelen hebben, waaronder het herstellen van potentiële verkoop, het bieden van extra incentives (zoals kortingen of gratis verzending) om de aankoop te stimuleren, of het verstrekken van informatie en ondersteuning om eventuele twijfels of vragen van de klant aan te pakken.

Door het gebruik van abandoned cart e-mail automation kunnen bedrijven proactief reageren op potentiële klanten die dreigen af te haken, en zo de kans vergroten dat deze bezoekers alsnog overgaan tot aankoop. Het is een effectieve marketingstrategie om de conversieratio te verbeteren en verloren verkoopkansen te minimaliseren.

E-mailautomatisering Abbandoned Cart voorbeeld

2. Herhalingsaankopen stimuleren

Het is 5 tot 25 maal effectiever om een bestaande klant vast te houden, dan een nieuwe klant te werven. Bestaande klanten zijn vaak bereid om meer te betalen als ze tevreden zijn over andere producten die ze gekocht hebben in jouw webshop. Het salestraject is dus een stuk korter. Het is daarom belangrijk om uit te zoeken hoe je bestaande klanten langer behoudt en hen meer laten bestellen. 

E-mailautomatisering herhalingsaankoop voorbeeld

3. Verkoop meer door upsell- of cross-selltechnieken toe te passen.

Binnen de context van e-mailmarketing is het eenvoudig om up-selling en cross-selling toe te passen. Zodra een bestelling is geplaatst in jouw online winkel, kun je automatisch een e-mail verzenden op basis van diverse productkenmerken, zoals de productcategorie, het specifieke item, kleur, maat, enzovoort.

Door gebruik te maken van up- en cross-selling, vergroot je de order- en klantwaarde voor jouw organisatie. Dit bereik je door bijvoorbeeld meer van hetzelfde product te verkopen (bijvoorbeeld een voordeelverpakking Prodent-tandpasta), gerelateerde producten aan te bieden (denk aan accessoires bij een jurkje), of een luxere variant (bijvoorbeeld een MacBook Pro in plaats van een MacBook Air) van het oorspronkelijke product voor te stellen. Op deze manier kun je de winstmarge vergroten.

Alle voordelen van e-mail automations op een rij

Met e-mail automations verlies je geen tijd meer aan het aflopen van je mailinglijst. Speciale acties, nieuwe producten en ander nieuws vinden dankzij dit efficiënte systeem makkelijk hun weg naar jouw klanten.

Een geautomatiseerd e-mailsysteem reageert snel op de acties van de bezoeker. Op die manier wordt het verlies van potentiële klanten tot een minimum beperkt.

Aan de hand van de verzamelde data kan het geautomatiseerde systeem gepersonaliseerde berichten naar geïnteresseerden sturen. Op die manier voelen klanten zich sneller aangesproken en zijn ze eerder geneigd iets te kopen.

E-mail automations gaan niet enkel je volledige klantenbestand af, maar is ook gericht op het werven van nieuwe klanten. Het verzamelt gegevens en volgt ze op zodat de communicatie vlotter verloopt.

Dankzij e-mail automations bereik je meer (potentiële) klanten op een doeltreffendere manier. Door middel van gerichte campagnes overtuig je meer mensen om iets te kopen.

Hulp nodig bij jouw e-mail automations?

Als gespecialiseerd e-mail marketingbureau weten we precies wat er nodig is om succesvolle e-mail automations op te stellen. 

Dus vind je e-mail automations bedenken en uitvoeren te veel werk? Don’t worry, onze experts doen alles voor jou! Van strategische keuzes maken en de praktische uitwerking van de strategie (zoals lead magnets maken, e-mail automations opzetten en nieuwsbrieven uitsturen) tot het meten en optimaliseren van de resultaten en het beantwoorden van al jouw vragen.

Wij maken strategische keuzes op maat van jouw bedrijf! Klaar om die leads en/of sales met e-mail als bron automatisch te zien binnenkomen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor alle mogelijkheden. 

Hulp nodig bij jouw e-mail automations

email marketing handboek

Download gratis het e-mailmarketing handboek

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

E-mailmarketing expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun e-mailmarketing:

Gerelateerde artikels

E-mail marketing

E-mail marketing bureau

Op zoek naar het beste e-mail marketing bureau? Loop je vaak vast bij het schrijven van gepersonaliseerde e-mails naar klanten? Weet je niet hoe een goede e-mail campagne op te zetten? Dan heb je een e-mail marketing bureau zoals Varamedia nodig.

Met onze expertise zorgen we voor interessante mails die je klanten graag zien binnenkomen. En vooral: die leiden tot drastisch meer omzet en return.

E-mail marketing

E-mail marketing bedrijven

E-mailmarketing is het beste kanaal in een digitale marketing strategie. Waarom? Het is de perfecte manier om met je klanten te communiceren en hen om te zetten in terugkerende klanten.

We geven jou een uitgebreide intro in e-mailmarketing en leggen uit waarom het een goed idee is om een bureau in te schakelen die gespecialiseerd is in het vak.

E-mail marketing

E-mail Marketing

E-mail marketing is één van de meest winstgevende marketingkanalen en is een belangrijk onderdeel van elke goede digitale marketingstrategie. Het is de meest effectieve manier om contact te maken met je leads en ze om te zetten in terugkerende klanten.

Hoe komt het dat e-mailmarketing zo effectief is binnen je online marketing? We leggen het volledig voor je uit!

E-mail marketing

Marketing automation

In een digitale wereld waar concurrentie steeds op de loer ligt, is het belangrijk om in te zetten op marketing automation. Varamedia is een specialist in marketing automation. Bij ons ben je aan het juiste adres om met e-mail marketing automation aan de slag te gaan. Maar wat is marketing automation juist en waarom moet je erop inzetten?

E-mail marketing

Direct mailing

Wil je bouwen aan je klantenrelaties? Dan is direct mailing iets voor jou. Met direct mailing ga je een persoonlijke boodschap sturen naar je doelgroep. Dit kan met de post, maar ook via e-mail. Wij focussen ons op direct e-mailing.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?