Varamedia logo
33+

Realiseer meer verkopen met lead magnets

Wil je meer verkopen realiseren via jouw website? Dan zijn lead magnets onmisbaar! Je geeft iets gratis weg en krijgt contactgegevens in de plaats. Via de kracht van goede e-mailmarketing converteer je de potentiële klant tot een effectieve klant! Lead magnets leveren gemiddeld tot 25% meer conversie op!

Je bent hier:

Wat is een lead magnet?

Een lead magnet is een marketingtechniek waarbij je iets gratis weggeeft in ruil voor contactgegevens. Dat ‘iets’ is exclusieve content of iets waardevols voor je prospect. Dit kan bijvoorbeeld een proefabonnement, sample, e-book, whitepaper, of gratis consult zijn. Een lead magnet wordt meestal ingezet om e-mailadressen te verzamelen. Je kan dan je product of dienst promoten via e-mailmarketing.

Wat doet een lead magnet?

Het doel van een lead magnet is contactgegevens verzamelen die je wil converteren in een daadwerkelijke aankoop. Een goede lead magnet helpt leads genereren op een effectieve manier. De lead magnet overtuigt uit zichzelf (het woord lead magnet zegt het zelf eigenlijk al) de potentiële klant om gegevens uit te wisselen want hij is voor de potentiële klant de beslissende factor.

Waarin onderscheidt de lead magnet zich als lead generator?

De lead magnet vraagt in sé geen actieve opvolging, dat maakt hem anders. Als iemand bijvoorbeeld een contactformulier invult, moet je dat zelf opvolgen. Lead magnets gaan vaak hand in hand met een geautomatiseerde opvolging, zeker als je ze gebruikt voor e-mailmarketing. Je kan ook bovenop ook nog een persoonlijke opvolging doen, aan jou de keuze.

Alvast benieuwd? Contacteer ons om meer te weten te komen.

De 5 elementen van een effectieve lead magnet

De volgende 5 elementen maken van een lead magnet een échte magneet:

Ken je doelgroep en speel in op hun noden, wensen of problemen. Je toekomstige klant moet de reflex “dat wil ik!” hebben.

Je moet je lead magnet onder de aandacht van je doelgroep brengen. Hoeveel keer heb je zelf geen pop-up gekregen op een website die je iets belooft? En hoe vaak ben je daar op ingegaan? Ook op sociale media ben je ongetwijfeld al op lead magnets gestoten.

Dit is misschien het lastigste element. De praktische invulling van dit element hangt vooral af van hoe ruim of specifiek je doelgroep is.

Conversieoptimalisatie verhoogt het aantal mensen dat ingaat op een aanbod. Je lead magnet moet dus zo opgezet zijn dat een maximaal aantal mensen overtuigd worden én de leads (geautomatiseerd) opgevolgd worden.

Het moet bij de eerste oogopslag duidelijk zijn wat de lead magnet opbrengt. Je aanbod moet uit de titel blijken. Mensen krijgen heel wat lead magnets in hun maag gesplitst dus moet je ervoor zorgen dat jouw lead magnet erbovenuit steekt.

Een lead magnet brengt verschillende marketingtechnieken zoals copywriting, conversieoptimalisatie en doelgroepmarketing samen. Afhankelijk van de feitelijke uitwerking, kan daarnaast webdesign of SEO een rol spelen. De experten van Varamedia begeleiden je hierin om de beste lead magnets voor jou te ontwikkelen.

 

Wil je aan de slag met lead magnets? Contacteer ons en we beginnen eraan.

Lead magnets geven een boost aan e-mail marketing

E-mailmarketing is één van de meest effectieve tools om klanten te werven. Daarnaast is het een erg goedkope vorm van marketing. E-mailmarketing kan een geïnteresseerde bezoeker wel pas omzetten in een koper als die persoon zijn e-mailadres achterlaat. Een effectieve lead magnet werkt als een magneet voor je e-mailmarketing en verzamelt de e-mailadressen voor je. Koppel de lead magnet aan een performant e-mailplatform en je hebt een winnende combinatie.

Wat mis je zonder goede lead magnets?

Zonder goede lead magnets mis je heel wat potentiële klanten. Gelukkig bestaan er doeltreffende manieren om de gegevens van je bezoekers te verzamelen. Dit kan via je website, sociale media of een combinatie. Een e-mailadres achterlaten doen mensen nogal makkelijk als je de juiste incentive geeft.

Lead magnets zijn een onderdeel van online marketing

Lead magnets zijn een belangrijk onderdeel van online marketing. Lead magnets zijn deel van een ruimere aanpak. Koppel ze aan een professionele website of e-mail marketingaanpak en het wordt een echte asset om een product of dienst in de markt te wetten. Als volleerde webdesigners en emailmarketeers kennen we daar bij Varamedia vanzelfsprekend onze weg in.

Klaar om je online marketing een boost te geven? Contacteer ons en we gaan samen aan de slag.

Effectieve lead magnets installeren met Varamedia

De experts van Varamedia hebben een diep inzicht in lead generation. Zij weten als geen ander hoe ze op een snelle, efficiënte en goedkope manier leads voor jouw bedrijf kunnen genereren. 

Doeltreffende lead magnets uitdenken en installeren is voor ons daarom een koud kunstje. 

 

Geen idee hoe je eraan moet beginnen? Contacteer ons en we helpen je op weg!

Vochbestrijding-Leadgeneratie-Varamedia

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

Diensten

E-mail platformen

E-mailcampagnes kan je makkelijk automatiseren met behulp van een e-mailplatform. Door deze software win je niet enkel tijd, maar ook heel wat nieuwe klanten. Daarom is het belangrijk het juiste e-mail platform voor jouw e-mailmarketing te kiezen.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?