Varamedia logo
33+
/
/
Dr. Van Cauwenberge

Een SEO-traject met duidelijk resultaat én met oog voor conversie

Dokter Van Cauwenberge is een gerenommeerd chirurg met diverse specialisaties waaronder liesbreukoperaties, vermageringschirurgie, andere types van algemene chirurgie en esthetische ingrepen. In een concurrentiële markt is het belangrijk om gemakkelijk gevonden te worden door de doelgroep, die vaak van Google gebruik maakt om zich te oriënteren. Hiervoor is het van groot belang om de website te optimaliseren voor zoekmachines, hoewel veel zoektermen wegens hun medische aard niet voor advertentiecampagnes vatbaar zijn (Google is streng op dat gebied). Daarom startten we een SEO-campagne op waarbij de website op bepaalde zoektermen zo hoog mogelijk in Google verschijnt: organisch en dus ook zonder enige advertentiekost.

Bewezen diensten

De uitdaging

Bovenaan in Google verschijnen zonder te adverteren via Google Ads. Zorgen dat mensen die op de website komen, ook converteren tot lead (door het maken van een afspraak via een online boekingstool). We moesten dus twee doelstellingen behalen:

  • Meer organische bezoekers via SEO
  • Meer conversies via de website (= conversion rate optimization)

Onze aanpak

We begonnen met een uitgebreid zoekwoordonderzoek waarin alle interessante zoekwoorden werden opgelijst, gestructureerd in een overzichtelijke hiërarchie en gebundeld in zogenoemde content clusters. Een content cluster (ook topic cluster genoemd) zorgt voor topic authority in Google.

Wil je aan Google vertellen dat jij bv. de meest relevante inhoud hebt rond een zoekterm, bijvoorbeeld ‘Buikwandcorrectie’? Dan moet je aan Google ‘bewijzen’ dat jij de absolute nummer 1 bent in dit vakgebied door niet één maar meerdere pagina’s rond dit topic te publiceren. Die pagina’s moeten aan elkaar gelinkt worden waardoor zoekmachines van de ene pagina naar de andere crawlen en zo verschillende touchpoints krijgen met diverse pagina’s rond hetzelfde onderwerp. 

Het resultaat

De SEO-resultaten zijn sterk gestegen en de strategie met topic clusters heeft duidelijk gewerkt.

Bekijk deze screenshot van SEMrush (publieke data).

Ook zulke resultaten boeken?

Resultaat SEMrush

Sterke stijging van de SEO-resultaten

We maakten bovendien een nieuw megamenu om de website nog duidelijker te maken voor bezoekers. Dat paste in onze CRO-strategie waarbij we traffic vlotter wilden doen converteren tot lead: 

Ook zulke resultaten behalen? Wij kunnen helpen!

Bekijk ook zeker deze cases:

Wil jij ook zulke resultaten boeken? Contacteer de experts van Varamedia!

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?