Varamedia logo
33+
/
/
YDOLO

Opzet van een e-mailmarketingplan en integratie van e-mail automations in Active Campaign voor de webshop YDOLO, gespecialiseerd in honden- en kattenvoeding.

YDOLO, een webshop gericht op hoogwaardige voeding en snacks voor honden en katten benaderde Varamedia met de wens om hun e-commerce activiteiten verder te automatiseren. De implementatie van e-mailmarketing diende als een effectieve strategie om op automatische piloot meer omzet te genereren.
YDOLO E-mailmarketing Varamedia

Bewezen diensten

De uitdaging

YDOLO, een webshop voor kwalitatieve voeding en snacks voor honden en katten, klopte aan bij Varamedia. Ydolo genoot al veel naamsbekendheid bij het Vlaamse publiek (zie bijvoorbeeld dit artikel op HLN) maar wilde graag de e-commerce meer automatiseren. E-mailmarketing was een goede strategie om meer omzet te genereren op automatische piloot.

uitdaging (5-
uitdaging Ydolo

Onze aanpak

We zijn begonnen met een e-mailmarketingplan dat uit twee onderdelen bestond. Het eerste deel omvatte een halfjaarlijkse planning waarin stond welke nieuwsbrieven konden worden verzonden. Het tweede deel omvatte een planning voor alle relevante e-mailautomatiseringen voor YDOLO. Daarna hebben we in het platform Active Campaign deze e-mail automations opgezet.

Het resultaat

Laatste rendementberekening van één van de e-mail automations was bijzonder positief (data is confidentieel en kan helaas niet gedeeld worden).

Cas, de zaakvoerder van YDOLO, is tevreden met de  resultaten en de samenwerking. Maarten Marijs, e-mail specialist bij Varamedia: “De opzet en structuur zijn goed georganiseerd. Bij het bekijken van de postieve conversieratio’s is alles doordacht opgesteld geweest met als doel meer omzet te bereiken voor Ydolo.”

resultaat Ydolo

Ook zulke resultaten boeken?

YDOLO, een webshop gespecialiseerd in katten- en hondenvoeding waar puurheid en kwaliteit centraal staan, heeft een uniek verhaal. Namelijk het terugbrengen van katten- en hondenvoeding naar de essentie, waarbij de nadruk ligt op wat echt telt: kwalitatieve ingrediënten en grondstoffen.

Het enige probleem was: deze boodschap kwam niet voldoende terecht bij het doelpubliek door de grote concurrentie van merken zoals Edgar & Cooper en Just Russel. Daarom willen ze focussen op e-mailmarketing om het maximale uit hun e-maildatabase te halen. Hoe konden ze via e-mailmarketing nieuwe klanten genereren en bestaande klanten meer doen kopen.

"Meer omzet genereren op automatische piloot"

Door de focus te leggen op e-mail automation en het opzetten van efficiënte flows, hebben we als doel om potentiële en bestaande klanten van YDOLO te motiveren en te informeren. Hierbij ligt de nadruk niet op kortingen, maar op waarde voor de klant. Dit, in combinatie met een doeltreffende strategie voor het vergroten van de mailinglijst, vormt een solide basis die bijdraagt aan het verhogen van de omzet op automatische piloot.

"Wat betreft de opzet en structuur zijn de flows goed georganiseerd. Bij het bekijken van de postieve conversieratio's is alles doordacht opgesteld geweest met als doel meer omzet te bereiken voor ons."

Een reeks van doordachte e-mail automations zorgt ervoor dat YDOLO meer omzet genereert op automatische piloot via e-mailmarketing. Deze zijn door een e-mailmarketing expert eenvoudig op te zetten en hoeven enkel opgevolgd te worden op basis van rendabiliteit.

Ook zulke resultaten behalen? Wij kunnen helpen!

Bekijk ook zeker deze cases:

Wil jij ook zulke resultaten boeken? Contacteer de experts van Varamedia!

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?