Vansprint.be wilde in België het grootste marktaandeel verwerven in Google.
We zorgden voor SEO Link Building en combineerden dat met een content strategie met de in-house marketeers van Vansprint.
Vansprint steeg in Google naar pagina 1 op verschillende belangrijke zoekwoorden (money keywords) zoals "elektrische fiets kopen", waarbij zij plaats 1 behaalden.
Door de stijgende populariteit van elektrische fietsen en fatbikes wordt het voor handelaars binnen deze sector steeds moeilijker om hoog te scoren in Google. E-bike specialist VanSprint zocht daarom naar een marketing agency dat kon helpen om hun zichtbaarheid op het internet te vergroten.
Dankzij de SEO-expertise van Varamedia steeg Vansprint voor enkele belangrijke keywords naar plaats 1 in Google Search. Zo steeg de pagina "Elektrische Plooifiets" (met een zoekvolume van 2.900 in België en grote concurrentie) van plaats 15 naar plaats 1. Het algemene organisch verkeer via Google Search steeg maar liefst met 507,61% gedurende een periode van vijf maanden!
De keuze om met Varamedia samen te werken was volgens zaakvoerder Soufiane Achoui snel gemaakt: “We hebben tijdens onze zoektocht eigenlijk gewoon enkele keywords als ‘Online marketingbureau’ en ‘SEO-agency’ gegoogled, en zijn zo bij Varamedia terechtgekomen. Onze redenering was namelijk dat als een marketingbureau goed scoort op deze termen, ze wel weten waar ze mee bezig zijn. En mijn redenering klopte ook, want bij Varamedia weten ze echt wel waar ze mee bezig zijn.”
Afbeelding: de SEO-stijging van Vansprint.nl overheen de laatste 2 jaar (bron: Ahrefs.com publieke data). Belangrijk om te weten: de SEO-opdracht van Varamedia eindigde in oktober 2022 (waarna de curve ging afvlakken).
Afbeelding: de SEO-stijging van Vansprint.be overheen de laatste 2 jaar (bron: Ahrefs.com publieke data). Belangrijk om te weten: de SEO-opdracht van Varamedia eindigde in oktober 2022 (waarna de curve ging afvlakken).
Soufiane: “Ook het eerste contact met Varamedia verliep heel goed. Jeroen was heel direct en luisterde ook goed naar onze wensen. Dat is nu net het grote verschil tussen Varamedia en andere marketingbureaus, die je vaak in een bepaalde richting willen duwen. Bij Varamedia mag je als bedrijf zelf bepalen waar je de focus wil leggen en van welke expertises je gebruik wil maken. Die flexibiliteit was voor mij een enorm pluspunt.
Voor we samenwerkten met Varamedia, was er vrijwel geen verkeer op onze website. Dankzij hun expertise in SEO is VanSprint voor enkele cruciale keywords helemaal naar plaats 1 gestegen in Google Search. Als je al na enkele weken zo’n stevig resultaat ziet, weet je dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.
Of ik Varamedia zou aanraden aan andere zaakvoerders? Ja en nee. Ik wil natuurlijk mijn concurrenten niet helpen, Varamedia blijft een geheim van ons. Maar als ik een vriend uit een andere sector een marketingbureau zou moeten aanraden, zou dat zeker en vast Varamedia zijn.”