Bouwkampioen.be was de eerste Belgische webshop in bouwmaterialen. Doorheen de jaren zijn er veel (financieel slagkrachtige) concurrenten bijgekomen en dat was te zien in de Google rankings.
Om te voorkomen dat nieuwe concurrenten Bouwkampioen in Google inhaalden, startten we een SEO contentstrategie en SEO link building strategie op.
Bouwkampioen kende een explosieve groei in Google en heeft haar positie van grootste online bouwshop in België weten te behouden.
Als online webshop die gespecialiseerd is in professionele bouwmaterialen, was het voor Bouwkampioen niet altijd even makkelijk om goed te scoren in Google. Er zijn namelijk tal van andere webshops die gelijkaardige producten verkopen en bovendien is het niet altijd even eenvoudig om in te schatten op welke zoekwoorden er moet gefocust worden. Daarom werd de hulp van Varamedia ingeroepen. Met onze expertise brachten we Bouwkampioen voor tal van belangrijke keywords naar plaats 1 in Google Search!
Volgens zaakvoerder Olivier Leus is het aantal leads sinds de samenwerking met Varamedia sterk gestegen: “Voor de artikelen waar we ons op gefocust hebben bij de keyword research, is de verkoop sterk toegenomen. Het is dan ook een wereld van verschil wanneer je plots naar de tweede pagina stijgt, of zelfs naar de eerste plaats met een belangrijk zoekwoord. We zien dat de verkoop voor alle zoekwoorden waarop Varamedia zich toegelegd heeft, nu in stijgende lijn gaat. Voor sommige producten is de verkoop op één jaar tijd zelfs verdubbeld.”
Ook de samenwerking met Varamedia verliep steeds erg vlot, volgens de zaakvoerder: “Gedurende het hele project heb ik altijd een zeer persoonlijk en los contact gehad met Jeroen. Bij vragen was hij steeds snel bereikbaar, wat ik ten zeerste apprecieer. Daardoor wordt het makkelijker om bepaalde zaken op te volgen en verder uit te bouwen, zonder dat je steeds langs andere tussenpersonen moet passeren. Dankzij de vlotte communicatie kunnen ook wij efficiënter werken, zonder veel kostbare tijd te verliezen.”
Olivier Leus: “Eén van de voornaamste expertises van Varamedia is dat er niet alleen geluisterd wordt naar de klant, maar dat er ook vanuit het team zelf suggesties komen. En dat groeit ook na verloop van tijd: naarmate het team meer en meer bijleert over onze sector, merk je dat ze zelf op nieuwe ideeën komen om onze site nog beter te optimaliseren. Het feit dat er zo proactief wordt meegewerkt, getuigt dat Varamedia écht het beste wil voor zijn klanten.”
Afbeelding: de SEO-stijging van Bouwkampioen.be overheen de laatste 2 jaar (bron: Ahrefs.com publieke data).
Olivier Leus: “Eén van de voornaamste expertises van Varamedia is dat er niet alleen geluisterd wordt naar de klant, maar dat er ook vanuit het team zelf suggesties komen. En dat groeit ook na verloop van tijd: naarmate het team meer en meer bijleert over onze sector, merk je dat ze zelf op nieuwe ideeën komen om onze site nog beter te optimaliseren. Het feit dat er zo proactief wordt meegewerkt, getuigt dat Varamedia écht het beste wil voor zijn klanten.”