Benfida was op zoek naar een manier om zijn zichtbaarheid in Google te vergroten. Bij eerdere pogingen tot online marketingcampagnes, lagen er veel ideeën op tafel, maar die werden nooit concreet uitgewerkt.
Varamedia zorgde bij Benfida voor een uitgekiende marketingstrategie met SEO-copywriting, link building, SEA en social media advertising, met als doel de zichtbaarheid op het net zoveel mogelijk te vergroten en kwalitatieve leads te genereren.
Benfida steeg aanzienlijk op alle voor haar belangrijke zoektermen in Google.
Benfida, een webshop met voedingssupplementen die het immuunsysteem versterken, was op zoek naar een manier om zijn zichtbaarheid in Google te vergroten. Bij eerdere pogingen tot online marketingcampagnes, lagen er veel ideeën op tafel, maar die werden nooit concreet uitgewerkt.
Daarom koos Benfida voor een samenwerking met marketingbureau Varamedia, dat hen met de juiste expertise op weg kon helpen naar een grotere vindbaarheid bij potentiële klanten.
Volgens René Van Raemdonck, zaakvoerder van Benfida, was de keuze om de online marketingstrategie in handen van Varamedia te leggen snel gemaakt:
“Voor we met Varamedia samenwerkten, was onze online marketingstrategie onduidelijk. Er waren enorm veel ideeën, maar die werden onvoldoende accuraat uitgewerkt. We hadden ook geen goed overzicht van waar we naartoe wilden. Varamedia speelde vanaf dag 1 kort op de bal en heeft het sneller en beter aangepakt dan zijn voorgangers. Jeroen neemt meteen een beslissing en gaat door met het project.”
Varamedia zorgde bij Benfida voor een uitgekiende marketingstrategie met SEO-copywriting, link building, SEA en social media advertising, met als doel de zichtbaarheid op het net zoveel mogelijk te vergroten en kwalitatieve leads te genereren.
Van Raemdonck: “Dankzij Varamedia kende Benfida een verbetering van de positie in Google, waardoor mensen ons beter en sneller kunnen vinden. Ook de website is commerciëler, praktischer en overzichtelijker gemaakt, zodat bezoekers snel de zaken kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn.”
Afbeelding: de SEO-stijging van Benfida.com overheen de laatste 2 jaar (bron: Ahrefs.com publieke data).
Omdat Benfida een webshop is die over medische zaken schrijft en voedingssupplementen verkoopt, moesten de copywriters van Varamedia uiteraard extra aandachtig zijn bij het schrijven van SEO-content of social media posts.
Van Raemdonck: “De SEO-copywriting is altijd vlot verlopen en goed gecontroleerd geweest. De correctheid van de artikels is namelijk wel een belangrijk punt bij een medische webshop als Benfida. Jeroen zorgde steeds voor een grondige inhoudelijke controle van de artikels en bezorgde me teksten die 100% kloppen met de werkelijkheid.”
“Momenteel werken we aan een groot plan, waarbij we ons richten op een internationaal publiek. Ik hoop dat met Varamedia te kunnen bereiken. Maar bij een samenwerking tussen een topproduct en een top-SEO-bedrijf, zou dat geen probleem mogen zijn!”
Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.