Marketing bureau Gent
Hoe kies je nu een marketing bureau dat perfect inspeelt op de verwachtingen van jouw onderneming? De samenwerking tussen de agency en jouw bedrijf moet natuurlijk vlot verlopen. Met deze tips helpen we je met het kiezen van een goede marketing match.
Op zoek naar een marketing bureau in Gent? Varamedia is jouw redder in nood!
Het kan soms heel moeilijk zijn als je zoekt naar een marketing bureau in Gent. Niet alle bedrijven voldoen aan jouw verwachtingen: sommige marketingbureaus zijn te duur, anderen hebben niet genoeg ervaring of kennen jouw niche niet voldoende.
En bovendien zijn er ook veel marketingbureaus die niet de juiste expertise in huis hebben.
Maar hoe weet je nu of je het juiste marketing bureau hebt gevonden? In dit artikel helpen wij jou tijdens de zoektocht naar de perfecte partner. Wil je zeker zijn van je zaak? Klop dan aan bij Varamedia: hét beste marketingbureau uit Gent en omstreken.
Bij ons focussen we je project op maar 1 ding: een hoog rendement in de vorm van meer leads of sales via de website. Bekijk onze referenties en lees onze testimonials.

Geïnteresseerd in marketing?
Hoe kies je de juiste marketing agency?
Hoe kies je nu een marketingbureau dat perfect inspeelt op de verwachtingen van jouw onderneming? De samenwerking tussen de agency en jouw bedrijf moet natuurlijk op alle vlakken vlot verlopen.
Wat belangrijk is bij het kiezen van een marketing agency verschilt van persoon tot persoon, van bedrijf tot bedrijf. Voor de ene marketing coördinator of CEO is een heldere, duidelijke communicatie heel belangrijk, terwijl iemand anders dan weer vooral naar het financiële plaatje kijkt. Er zijn heel wat bedrijven voor wie de kostprijs ook niet uitmaakt, zolang het rendement er maar is.
Dat zijn meestal de klanten van Varamedia: zij kijken niet naar de kostprijs van onze dienstverlening, want de opbrengsten zijn telkens een groot veelvoud van de initiële investering.
Stel de juiste vragen en krijg zo de juiste antwoorden
Bij je keuze voor een marketing bureau in Gent moet je je een aantal belangrijke vragen stellen. Hieronder maken we een opsomming van belangrijke eigenschappen waarnaar je moet zoeken bij je marketingbureau. We baseren deze lijst op onze eigen ervaringen en op de analyses van onder meer W247, SmartData.Agency en Livechatservice,
Het is belangrijk dat marketingbedrijven helder communiceren over rapportering, want believe it or not vele kantoren kunnen dat nogal vaag overbrengen. Ze zijn bijvoorbeeld niet duidelijk wanneer ze jou de cijfers laten zien. Dit veroorzaakt wantrouwen bij hun klanten.
Goede marketingbureaus delen spontaan hun rapportering en skippen het hele ‘rond de pot draaien’ gebeuren. Let op van de cowboys. Lees bijvoorbeeld deze waarschuwing van W247.be of deze blog van Smartdata Agency.
Je wilt een transparant agency om verschillende redenen:
- Sommige Gentse marketingbureaus rapporteren niet-belangrijke metrics aan hun klanten zoals weergaves of kliks. Maar met weergaves en kliks zal je jouw facturen of de lonen niet betalen. Het is met effectieve omzet dat je dat doet. Daarom rapporteren goede marketing bureaus over leads en sales in de eerste plaats.
- Als je als zaakvoerder of marketing coördinator beschikt over de juiste cijfers, kan je uiteraard betere beslissingen nemen.
- Een marketing bureau dat niet de juiste cijfers rapporteert, heeft ofwel geen verstand van marketing op hoog niveau, ofwel wil het iets verbergen (namelijk slechte resultaten).
Wij zijn niet de enigen die hiervoor waarschuwen, uiteraard. Bekijk bijvoorbeeld hieronder de video van onze collega’s van W247 waarin de zaakvoerder een gelijkaardig verhaal vertelt:
Natuurlijk werkt communicatie in beide richtingen. Sommige klanten kunnen hun briefing vaag verwoorden, waardoor er verwarring kan ontstaan bij marketing agencies. Zorg dus voor een duidelijke aanpak tijdens die eerste meeting: wat is het budget? Welke producten wil je in de kijker zetten? Wat zijn de doelstellingen?
Goede marketing bedrijven zorgen voor een persoonlijke aanpak. Het is heel belangrijk dat je elkaar begrijpt en dat er een klik ontstaat. Dat is het belangrijkste ingrediënt voor een vlotte samenwerking waarbij jullie elkaar kunnen helpen en naar het beste resultaat kunnen streven.
Bij Varamedia weten we dat een persoonlijke band en een goede feeling tussen marketeer en klant leidt tot veel betere resultaten. Daarom staan wij er bijvoorbeeld op dat wij met jouw marketingploeg ter plaatse komen bij het begin van een samenwerking. Waarom? Daarvoor zijn verschillende redenen:
- Een marketeer die zijn dienst of product niet kent, kan onmogelijk goede resultaten neerzetten.
- Als je marketeer is langsgeweest in je zaak of eens mee op baan is geweest, zal dit leiden tot veel meer inspiratie bij deze marketeer (wat ten goede komt in de creatieve marketingcampagnes).
Of je nu samenwerkt met een groot marketingbureau of eerder werkt met een klein marketingteam, je moet steeds streven naar een persoonlijk partnership met je outsourced marketingteam. Als je staat op een op maat gemaak traject voor jouw bedrijf, zal je kunnen rekenen op veel betere resultaten.
Probeer eens te graven naar de voorgaande resultaten van je marketing bureau in Gent. Zoek bijvoorbeeld eerdere cases van het bureau op en bekijk hun referenties. Hebben ze grote projecten gerealiseerd? Hebben ze bepaalde marketingprijzen gewonnen of zijn ze lid van bepaalde organisaties? Zijn ze partner van bepaalde organisaties? Investeren ze als marketingbureau ook in marketing voor zichzelf?
Deze punten geven je een idee over waar de sterke en zwakke punten van het bureau liggen.
- Tip: bekijk de referenties van Varamedia en ontdek direct waarom wij een juiste match zijn voor jouw bedrijf.
Je nieuwe marketingpartner zal je bedrijf goed moeten leren kennen. Daarom moeten zij je tal van vragen stellen zoals:
- Wat zijn je huidige marketinginspanningen?
- Wat heb je in het verleden al geprobeerd of wat loopt momenteel?
- Wat is de huidige omzet via digitale marketing?
Het kiezen van een juiste partner is geen beslissing die je maakt in één dag. Door steeds in contact te blijven met jouw marketingbureau en op hun vragen te beantwoorden, hebben ze een beter zicht op jouw doelstellingen en kunnen ze betere resultaten realiseren.
Waarom Varamedia de perfecte match is
Varamedia is een marketingbureau dat alle wegen kent in de digitale wereld. Wij hebben een ruime ervaring in alle online marketing componenten die garant staan voor rendement. Andere online marketingtakken die bekend staan om hun niet-rentabiliteit (zoals bv. awarenesscampagnes) voeren wij bewust niet zelf uit maar besteden we uit aan partners.
Hierdoor krijg jij als klant één garantie: een samenwerking met ons is altijd rendabel. Je zou de eerste partner zijn die zijn bankrekening ziet dalen door een samenwerking met ons. Geloof ons, wij hebben tot op heden alleen maar succesverhalen opgebouwd.
We lanceren enkel succesverhalen
Dat komt mede ook door ons semi-streng selectieproces: we starten geen klanten op waarin we niet geloven. Denken we dat het voor jou onmogelijk wordt om een bepaald rendement te realiseren? Dan zeggen we dat eerlijk en starten we geen samenwerking op die mogelijks veel geld zal kosten voor weinig return.
Deze uitgangspositie zal je vinden bij maar een handvol marketingbureaus in Gent, want de meesten (zeker de kleine bureaus) starten gewoonweg alles op wat op hun pad komt.
Wat je van Varamedia mag verwachten? Een heleboel ervaren werknemers! Wij hebben de juiste mensen in huis voor het behalen van jouw doelstellingen:
- Heb je bijvoorbeeld iemand nodig die jouw doelpubliek overtuigt met creatieve teksten? Onze copywriters zitten klaar om je te helpen!
- Zoek je een expert in conversiecampagnes op Facebook? Onze social media experts staan voor je klaar.
- Wil je hoger scoren in Google en grote hoeveelheden zoekverkeer aantrekken op je website (zonder ervoor te betalen aan advertentiekosten)? Dan staan onze SEO-specialisten en link building experts voor je klaar!
- En zo kunnen we nog wel even doorgaan… In totaal telt het team van Varamedia op dit moment 21 strategische marketing experts in alle belangrijkste online domeinen.
Wij zijn gespecialiseerd in alle aspecten van online marketing: van social media bureau tot e-mail marketing bureau.
Wij werken met veel skills en een echte passie aan jouw online campagnes. Ons team bestaat dan ook uit werknemers die hun job mega graag doen en elke dag klaarstaan om te werken aan jouw succes.
Wil je graag een voortdurende instroom aan leads realiseren? Elk moment van de dag je mailbox of CRM openen en terug een hele reeks nieuwe leads zien verschijnen?
Dan ben je bij Varamedia aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat je in de zoekresultaten van Google de concurrentie van de troon stoot met onze ervaring in SEO. Vraag een SEO audit aan bij Varamedia om meer te weten te komen over het potentieel hiervan.
Zoals we al zeiden, is een heldere communicatie en een persoonlijke band een echte must. Bij Varamedia wordt er niet rond de pot gedraaid en leveren wij jou altijd een duidelijke rapport met échte cijfers. Waarom vinden wij dat zo belangrijk? Omdat wij ook duidelijkheid verwachten van onze klanten. Zo vormen wij een persoonlijke band en een hecht team.
“Wij rapporteren enkel échte leads en sales. Bij ons krijg je weinig blabla en veel echte resultaten waarachter echte omzettoenames zitten.” – De troeven van een digitaal marketingbureau
Geïnteresseerd?
Wat is de kostprijs van een marketingbureau?
Een belangrijke vraag die alle klanten stellen: hoeveel gaat dit mij kosten? De tarieven verschillen enorm van bureau tot bureau. Daarnaast maken jouw specifieke wensen ook een verschil in het uiteindelijke prijskaartje.
Lees zeker ook dit artikel: Hoeveel kost een SEO specialist?
Kosten kunnen variëren van 50 euro per uur tot 150 euro per uur. De uurprijs hangt af van het type dienst dat je kiest en het seniorniveau van de marketeer.
Wel is het zo dat een marketeer van hoger niveau (met een duurder tarief) vaak veel meer waard is dan een juniorprofiel dat misschien een goedkoper uurtarief heeft, maar wel 4 keer meer tijd nodig heeft om dingen gedaan te krijgen.
Het is belangrijk dat jouw bureau weet hoe groot het budget is. Een duidelijke briefing is dus noodzakelijk wanneer je voor het eerst aan tafel zit met je marketeers.
