Varamedia logo
22+
/
/
Connectify

"Varamedia zorgde voor exponentiële SEO-groei voor Connectify.be"

Connectify kampte met een gebrek aan zichtbaarheid op Google voor zeer competitieve zoekwoorden zoals IPTV of VOIP.
Connectify

De uitdaging

Connectify was onvindbaar in Google op hoogcompetitieve zoekwoorden zoals IPTV of VOIP.

connectify uitdaging
connectify aanpak

Onze aanpak

Varamedia ontwikkelde een meerledige strategie: de website werd omgevormd, de website werd uitgebouwd met SEO-pagina’s, we organiseerden SEO link building en we adverteerden via zoekmachines en sociale media.

Het resultaat

Connectify haalde in januari 2022 nog maar 276 organische bezoekers per maand. Na een intensief SEO-traject van een 9-tal maanden is dat organische bezoekcijfer via Google gestegen naar maar liefst 3.521 bezoekers per maand via Google – helemaal gratis en zonder kosten.

connectify resultaat

Ook zulke resultaten boeken?

Connectify is een IT-bedrijf dat zich vooral focust op 3 pijlers: connectiviteit & communicatie, schermbeleving en IT-services. Ze voorzien bedrijven, organisaties en andere bedrijven bij voorkeur steeds van een volledige IT-infrastructuur, die deze 3 pijlers omvat. Op die manier kan de klant voor al zijn IT-concerns terecht bij één vaste partner, die altijd paraat staat.

Deze boodschap was onvoldoende duidelijk: veel bedrijven kwamen nooit in Google of via sociale media in aanraking met Connectify. Varamedia bracht hierin sterke verandering.

"Vanaf het begin focusten we op het bredere plaatje"

Jeroen Van Raemdonck: “Varamedia hield kantoor in hetzelfde kantoorgebouw als waarin Connectify was gevestigd: IC Grote Beer. Het is vanuit dit nabuurschap dat een samenwerking onstond op marketinggebied. Vanaf wij het vertrouwen kregen van Stefan Danschotter om met dit project te starten, gingen we onmiddellijk aan de slag met het omvormen van de website. Die was vroeger niet zo overtuigend opgebouwd. We interviewden klanten, zorgden voor mooie foto’s en aangrijpende titels. Vervolgens zorgden we met SEO-strategieën dat de website vlot in Google naar de top steeg op belangrijke zoekwoorden als ‘Digital signage’, ‘IPTV’ of ‘VOIP’.

"Onze doelstelling? Zorgen voor meer SEO: hierdoor komt verkeer 'gratis' naar de website en stijgt het rendement enorm"

Bekijk bijvoorbeeld onderstaande grafiek om de resultaten van Connectify met eigen ogen te zien.

Bron: Ahrefs.com publieke data).

connectify seo stijging seo bureau

“Het aantal bezoekers op de website is sterk gestegen sinds de samenwerking met Varamedia”

“Efficiënt werken”

Voordat Varamedia in de picture kwam, waren al verschillende marketingbureaus de revue gepasseerd. Bij alle partners die eerder een kans kregen, liep het mis, mede doordat Connectify een dienstenpakket had dat zich niet eenvoudig liet vertalen in een digitale strategie. Varamedia ging deze uitdaging niet uit de weg en kwam met een plan dat nadien ook onmiddellijk in uitvoering werd gebracht. Eén van de hoofdpijlers van de strategie was SEO: door organisch zoekverkeer via Google aan te trekken, konden de advertentiekosten beperkt blijven en steeg het rendement van dit project enorm.

De prijs per klik voor het zoekwoord ‘Digital signage’, waarop Connectify op moment van dit schrijven op plaats 1 staat (organisch = niet-betalend) bedraagt voor wel-betalende partijen niet minder dan €2,2 per KLIK. Maandelijks wordt in België zo’n 590 keer gezocht op dat zoekwoord: dat betekent voor 1 zoekwoord een theoretische besparing van €1298 – in de veronderstelling dat al dat verkeer zou klikken uiteraard.

Ook zulke resultaten behalen? Wij kunnen helpen!

Bekijk ook zeker deze cases:

Wil jij ook zulke resultaten boeken? Contacteer de experts van Varamedia!

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?