Varamedia

Kies voor een SEO consultant met de juiste expertise

Kies voor onze SEO specialisten en voel wat écht rendement in Google teweeg brengt.

Als je wil dat jouw bedrijf online gevonden wordt door nieuwe klanten, moet je investeren in zoekmachineoptimalisatie. Een SEO consultant kan hierbij helpen. Maar wat is SEO consultancy precies? Wat houdt dit in?

SEO is een specialisatie en rendeert enorm

Een SEO specialist bedient honderden knoppen. Knoppen die ervoor zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar is. Zonder SEO specialist wordt het voor elk bedrijf haast onmogelijk om online vindbaar te zijn. Hierdoor mis je heel wat omzet en misloopt je bedrijf de groei die het verdient.

SEO (afkorting van Search Engine Optimization) is het geheel van verbeteringen die je kan aanbrengen aan je website om bij bepaalde zoektermen als één van de eerste websites te verschijnen op de zoekresultatenpagina van Google of Bing.

seo bureau

SEO genereert Leads

De meeste mensen zoeken in Google of Bing niet veel verder dan de eerste pagina. Het is dus belangrijk dat je zorgt dat je website ook verschijnt op deze eerste pagina in de zoekresultaten. Natuurlijk kan je ook betalen voor deze posities via Google Ads. Helaas lopen de kosten hiervan erg op en is SEO veel goedkoper!

Bovendien zijn de leads die je via SEO genereert vaak veel beter. Een lead die op natuurlijke wijze (niet via advertenties) haar weg vindt naar je website en je leadformulier... Dat is een veel kwalitatievere lead. We stellen dit zelf vast: de kwaliteit van leads is veel hoger als deze gegenereerd worden via SEO!

Een SEO consultant is sterk gespecialiseerd

Er is één klein detail... SEO is moeilijk! Je verdient niet zomaar die eerste posities in Google.

Om te begrijpen hoe je tot die felbegeerde eerste plek kan stijgen, heb je nood aan gespecialiseerde SEO-kennis van een ervaren consultant.

Dat is iemand die al jaren in het vak zit en zelf kan denken zoals Google denkt. Iemand die alles kent van SEO waaronder: websitetechnologie, Google Analytics, HTML, Google, metadata, content marketing, copywriting, keyword research, link building, authority development, competitor research, keyword gaps, ...

Varamedia: de beste SEO consultants met tonnen ervaring

Varamedia helpt je website optimaliseren voor een hoge vindbaarheid in Google. Deze dienst garandeert een flinke groei in organisch zoekverkeer via Google. Sommige zoekwoorden zijn moeilijker dan andere om te domineren. Je moet ook weten dat het Google is die uiteindelijk beslist wie welke positie krijgt. 

Zoekwoordstrategieën in SEO

Sommige zoekwoorden, denk bijvoorbeeld aan het woord 'auto', zijn heel breed en daarom heel moeilijk om als eerste zoekresultaat te verschijnen. Daarom hebben wij hiervoor een oplossing ontwikkeld. Enerzijds volgen we de standaard SEO-praktijken die elk SEO Bureau zal aanbieden: content marketing (copywriting), technische SEO, interne links, externe links, inkomende links, ankerteksten, ...

SEO zichtbaarheid optimalisatie

“Wij doen niet gewoon aan link building of gewoon aan content creation. Wij zorgen voor de optimale SEO-mix waarin gedacht wordt aan elk klein detail.

JEROEN VAN RAEMDONCK

Veelgestelde vragen

leadgeneratie MET SEO?

Leadgeneratie: het genereren van kwalitatieve contactaanvragen via de digitale weg. Dat kunnen kandidaat-klanten zijn of nieuwe sollicitanten (denk aan kandidaten voor bepaalde knelpuntberoepen). Een inschrijving op de nieuwsbrief of een download van een whitepaper? Mooi meegenomen, maar dat is geen echte lead die telt. Een lead is een warm contact dat zich vrijwillig aanmeldt bij uw bedrijf via uw website. En natuurlijk dankzij de hulp van de marketingtechnologie waarmee wij uw website verrijken. 

Genereren jullie ook leads in de vorm van sollicitanten voor knelpuntberoepen?

Een lead kan ook een sollicitant zijn voor een vacature die maar niet ingevuld geraakt. Ja, zelf voor beroepen waar ook rekruteringskantoren hun tanden op stukbijten. Wij gaan natuurlijk niet zelf aan headhunting doen met de telefoon. Wij creëren een digitale vacaturemagneet die kandidaat-sollicitanten warm maakt om eens te komen praten. Bekijk hier bijvoorbeeld ons voorbeeld van een jobplatform voor Connectify. In plaats van 1 lead (sollicitant) per kwartaal via een rekruteringskantoor bezorgden wij hen via een geavanceerde LinkedIn-strategie 4 concrete sollicitaties en 25 warme contacten op slechts twee weken tijd. En dat uiteraard zonder dat wij hiervoor een hoge consultancy fee vroegen zoals veel rekruteringskantoren doen (waarbij deze kan oplopen tot meer dan €10.000). 

INVESTERING IN SEO

De definitie van INVESTEREN:

  • "Het inzetten van tijd en geld met als doel hier op langere termijn meer opbrengst mee te behalen."
  • "Het beleggen van geld of het aanschaffen van middelen ter verkrijging van een meeropbrengst c.q. om meer winst te behalen."
  • "Investeren is te omschrijven als het doen van aanschaffingen die tot doel hebben de continuïteit en kwaliteit van de onderneming te waarborgen op langere termijn."

Lees meer over de investering in uw marketingsysteem bij het volgende puntje: Hoeveel kost een marketingproject?

Hoeveel kost een marketingproject? 

Wij starten enkel een klantenrelatie en marketingproject op als we geloven in het project en belangrijk: het rendement. Daarin verschillen wij sterk van traditionele communicatiebureaus die uurtjes verkopen. Wij verkopen geen uurtjes, wij verkopen rendement.

Het automatisch marketingsysteem dat wij voor onze klanten opbouwen betaalt zich altijd meervoudig terug. Over de concrete kostprijs, die verschilt van project tot project, kunnen wij meer toelichting geven tijdens een telefoongesprek. Via deze pagina vindt u onze contactgegevens.

Maar laat het duidelijk zijn: een echte expert mag niets kostenEen echte expert moet opbrengen. Als u nu marketingbudget spendeert zonder meetbare return is dat een teken dat u niet samenwerkt met echte experts. De lijn die wij bewandelen is de lijn van discipline, focus en expertise. Hierin zijn wij uniek. Geloof ons vrij: wij hebben nog nooit geld gekost aan onze klanten.

Is de factuur die klanten van ons krijgen duur? Wij hebben klanten in alle sectoren en van alle groottes (bekijk hier een aantal referenties en lees hier een aantal testimonials). En zeker niet in vergelijking met het rendement dat we hen leveren.

rendement varamedia

Welk rendement kan ik verwachten op het marketingbudget?

Soms zegt een grafiek meer dan duizend woorden. Daarom delen we hieronder een aantal interessante screenshots van klanten van Varamedia. Om het met de woorden van één van onze klanten te zeggen: "Jullie strategie met Google werkt als geen ander en wij zijn heel blij dat we jullie leerden kennen. Tijdens de coronacrisis weten we dat al onze concurrenten het moeilijk hadden, maar bij ons bleef het werk vlot binnenkomen". Lees hier enkele andere reviews van Varamedia.

rendement varamedia

Wie zijn jullie klanten?

Ons marketingsysteem legt de focus op impact en rendement. Maar we laten liever onze klanten aan het woord. Bekijk hier een aantal referenties en lees hier een aantal testimonials.

Cedric Pante: "VARAMEDIA doet simpelweg wat het belooft, op korte termijn werden voor ons bedrijf waardevolle leads gecreëerd waar we echt mee aan de slag kunnen! Een echt no-nonsense bedrijf met een persoonlijke aanpak waarmee je vooruit kan! Eindelijk een team waarop je kan bouwen! BEDANKT JEROEN, FREDERIK, RICK en CO! BUILDINC" 

review buildinc
yannick

Hoe verloopt een samenwerking?

Traject

Afhankelijk van de situatie van uw website en uw huidige digitale marketing stellen we een traject op maat samen. De bouwblokken van zo'n traject vindt u hieronder. Tal van factoren spelen een rol: B2B of B2C, de sterkte van de concurrentie, ... Afhankelijk van uw situatie bespreken we een traject op maat. Tijdens een eerste consultatiegesprek is deze informatie trouwens geheel gratis. Eentje van het huis, zeg maar. Een kennismaking met onze expertise en waarde. Verwachten we u binnenkort? 

Timing

We starten slechts 2 nieuwe (SEO-)trajecten per maand op. Bij grote projecten kan dat aantal verminderd worden naar 1. Aarzel dus niet te lang met beslissen, want opstarten kan niet op korte termijn. De timing van opstart (na het instemmen met een samenwerking) bedraagt gemiddeld drie maanden

Leadgeneratie Flow Varamedia


Met SEO wint u de marathon van Digitale Marketing

We volgen steeds de richtlijnen van Google

We kennen alle standaard SEO-praktijken en volgen deze tot de letter zoals dit hoort bij SEO experts. Hierbij volgen we enkel de white hat strategieën en blijven we ver weg van black hat SEO.

Wees oplettend bij SEO 'specialisten' die snelle resultaten beloven en tienduizenden links per maand! Deze maken gebruik van software zoals Xrumer of SENuke waardoor artificieel veel backlinks worden gecreëerd. Veel SEO "experts" geloven nog altijd dat Google dit niet zal zien. Alsof Google niet snapt wat er aan het gebeuren is als er op 1 dag tijd plots 2000 nieuwe backlinks zijn bijgekomen...

We hebben ook enkele SEO geheimen natuurlijk

Als je zoals ons jaren in dit vak zit, zal je dingen over SEO ontdekken die je nooit ontdekt als je hier niet dagelijks mee bezig bent.

Daarom volgen wij ook de meer complexe SEO-richtlijnen die haast geen enkel bureau integreert voor haar klanten (omdat sommige opties heel tijdrovend zijn). Hierdoor hebben wij in tal van sectoren een uitstekende reputatie als SEO consultant opgebouwd.

Neem bijvoorbeeld de SEO-boomstructuur hieronder: slechts weinige SEO consultants zullen hiermee aankomen bij hun klanten. Wij gaan verder dan de traditionele SEO-rapportjes via SEMrush of Ahrefs waarin de traditionele optimalisaties staan. Wij denken drie stappen verder - en de resultaten die zijn daarom ook steevast beter dan mochten we niet in SEO blijven innoveren op onze eigen manier.

SEO boomstructuur Kaart

In al die jaren heeft nog geen enkele partner met spijt teruggekeken op de samenwerking met Varamedia. Sommige bedrijven bestaan vandaag nog altijd dankzij onze bijdrage in SEO maar zouden de boeken toe hebben moeten doen als wij hun leadgeneratie niet op peil hadden gekregen.

Wat jouw bedrijfssituatie, je sector en bedrijfsdoelstellingen ook zijn: wij hebben het allemaal al meegemaakt en kunnen je gegarandeerd helpen.

Waarnaar moet je zeker vragen bij SEO consultants?

Als je wilt samenwerken met SEO-experts, moet je zeker de volgende zaken aftoetsen:

  • Of er een voorafgaande SEO audit plaatsvindt 
  • In welke mate men ook aan concurrentie-onderzoek doet. 
  • Belangrijk: wordt een overzichtelijke Excel of Google spreadsheet bezorgd met hierin de resultaten van deze analyses?
  • Kan men ook SEO content en SEO copywriting voorzien?
  • Heeft het SEO bureau expertise in on-page SEO? Dan denken we aan zaken als pagina-optimalisatie en interne linking.  
  • Kan het SEO kantoor ook voorzien in doeltreffende link building strategieën inclusief de uitvoering ervan?
  • Gebeurt er SEO position tracking?
  • Hoe verloopt de SEO-opvolging? Krijg je als klant dashboards, rapporten of geregelde feedbackmomenten? Krijg je voldoende inzichten en transparantie?
  • Hoe worden de conversies (leads en e-commerce) die via zoekmachinemarketing binnenkomen gemeten, opgevolgd en geëvalueerd?
whiteboard

Stappen in SEO

1

De beste SEO-experts


Wij hebben de beste experts met up-to-date kennis over hoe SEO werkt voor Google, Bing en sociale media.

2

Hoogkwalitatieve content creatie

Ons content team zorgt voor de beste content op tekstueel, grafisch en lay-outvlak.

3

Alle parameters zijn meegenomen in onze strategie

In SEO spelen meer dan 300 parameters mee. We vergeten geen enkele in onze all-in-one aanpak voor uw website.

ONZE GARANTIE

leads search console

Onze SEO-klanten kennen allemaal een serieuze omzetgroei. SEO is meer rendabel dan veel andere marketingoplossingen.

JEROEN VAN RAEMDONCK

CONTACTEER ONS

0 of 350