Wil je SEO zelf doen of uitbesteden? Op die vraag krijg je na het lezen van dit artikel hopelijk een antwoord!
De voordelen van je SEO uitbesteden
Alle voordelen en nadelen als je SEO uitbesteedt
Conclusie:
SEO uitbesteden houdt enkel risico's in als je je laat leiden door 'mooie verhalen' van marketingbureaus en onvoldoende aandacht hebt voor hun echte SEO-kwalificaties. Besteed je SEO niet uit aan marketingbureaus die zeggen dat ze SEO-expert zijn. Daag hen uit en laat hen zichzelf bewijzen. Alleen zo scheid je het kaf van het koren onder iedereen die pronkt met de titel 'SEO specialist'.
De voordelen van je SEO zelf doen
Alle voordelen en nadelen als je SEO zelf doet
Conclusie:
SEO intern organiseren is enkel interessant als deze SEO-teamleden ook echt op topniveau presteren. Zij moeten kunnen geëvalueerd worden op hun SEO-kennis. Als zaakvoerder van het bedrijf is het niet evident je personeel te evalueren over iets waarvan je zelf geen kennis hebt. Heb je zelf een SEO-team en wil je dit team maximaal laten renderen? Overweeg dan een externe SEO specialist in te huren die elk kwartaal mee de cijfers overloopt en het team nieuwe inspiratie en werkpunten geeft.
SEO zelf doen of uitbesteden? Kijk ook naar kostprijs versus ervaring
Veel bedrijven denken over marketing nog steeds na als ze nadenken over hun andere overheadkosten. Dat is echter de foute veronderstelling: een marketinginvestering hoort zichzelf altijd voelbaar terug te verdienen. Doet deze dat niet, dan ben je in zee gegaan met de verkeerde marketingpartner. Er zijn namelijk veel marketingbedrijven die ondanks hun goede naam toch niet het onderste uit de kan halen voor hun klanten. Sommigen noemen het cowboypraktijken, anderen vinden dat het normaal is dat je als marketingbedrijf niet altijd mee bent met de nieuwste ontwikkelingen.
Maar dit is de realiteit: marketing verandert zo snel (en dus ook SEO) dat je je SEO enkel mag uitbesteden aan een partner die op dit vlak een ruime bewezen ervaring heeft.
Een SEO consultant is dus iemand die zichzelf heel snel moet terugverdienen. Wees dus niet bang om zo iemand onder de arm te nemen want als deze echt weet waar hij/zij over spreekt, zal dit de beste investering zijn die je ooit hebt gedaan op marketingvlak.
Lees ook het artikel: Hoeveel kost SEO?
Over ons
Over ons: wij zijn een SEO agency met ruime ervaring in het voeren van SEO campagnes voor onze klanten. Door aan strategische SEO te doen verhogen wij de omzet die via de website van onze klanten binnenkomt gevoelig. Een vertienvoudiging van de omzet vormt al lang geen uitzondering meer en veel van onze klanten bestaan vandaag nog altijd dankzij de SEO-conversies die zij via Google binnenhalen.
Veel bedrijven besteden hun SEO aan ons uit en met elk van hen hebben wij een langetermijn win-winpartnership.
Het is dus zeer terecht dat je nadenkt over SEO want dit is voor veel bedrijven een echte gamechanger en hopelijk ook voor jullie bedrijf (binnenkort).
Lees ook: Marketing oursourcen, een goed idee?

SEO conversietracking staat bij ons centraal
Een zoekmachine marketing specialist hoort niet tevreden te zijn met alleen maar een toename in kliks of weergaven.
Natuurlijk zijn kliks en weergaven leuk. Maar ze betalen de rekening niet.
Wat wel de rekeningen betaalt, zijn echte conversies in de vorm van sales en leads die zuiver via zoekmachines zijn binnengekomen.
Vandaar start onze samenwerking altijd met het allerbelangrijkste: we stellen de conversietracking helemaal op punt voor het meten van conversies via zoekmachines. Alleen zo kunnen onze resultaten objectief worden gemeten en kan jullie bedrijf de digitale marketing verder opschalen op een datagedreven manier.
Eén van onze kenmerken als zoekmachine marketing bureau is het uitgebreid KPI Dashboard via Google DataStudio dat we delen met jullie. Hierin wordt al ons SEO-werk transparant geregistreerd.
En natuurlijk bezorgen we elke week, twee weken of maand een PDF-rapport van deze evoluties. De conversies zwart op wit op papier.
