Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie is de kunst van het hoger brengen van websites in Google. In dit artikel bespreken we alle ins en outs van zoekmachineoptimalisatie. En concreet hoe je hoger in Google kan komen met je website.
Deel dit
Waarom Google?
Iedereen gebruikt vandaag Google en zeker in België, Nederland en de andere Europese landen kan je er niet meer omheen: Google zorgt voor veel omzet bij veel bedrijven.
Natuurlijk is er ook de concurrent Bing (eigendom van Google-rivaal Microsoft en ook de standaard zoekmachine van nieuwe Windows-computers). Deze is echter nog altijd veel kleiner dan Google. In België en Nederland gebruikt naar schatting 5 à 10% van de internetgebruikers Bing. Dat weten we door de afbeelding waarin Microsoft opschept met haar groot marktaandeel in Europa.
Bing is bigger than you think! #SEM #PPC #bingadswebcast pic.twitter.com/fFtEDvM634
— Microsoft Advertising (@MSFTAdvertising) August 17, 2017
[tcb-script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″][/tcb-script]
Hoe?
Doordat mensen via Google gemakkelijker bedrijven en die hun websites kunnen vinden. Daar kunnen deze websitebezoekers vervolgens aankopen doen en/of aanvragen doen voor offertes of contactopnames (leads).
Tags: Zoekmachine optimalisatie: Hoger in Google / beter gevonden worden in Google / SEO optimalisatie / hoe SEO optimaliseren / hoe SEO verbeteren / SEO Optimaliseren: waarop moet je letten?
Sluit een SEO-partnership met ons
Ons SEO zoekmachine marketingbureau beschouwt haar klanten – jullie binnenkort? – uitsluitend als volwaardig groeipartner. Wij laten uw bedrijf groeien en zijn hierbij meer uw partner dan leverancier.
Dat soort klantenrelaties maakt ons werk het leukst en is ook een recept voor succes.
Bedrijven waarin wij als partner mee betrokken worden in het groeiverhaal, krijgen vanzelfsprekend ook betere marketingresultaten. Hoe beter wij als zoekmachine marketingspecialisten uw bedrijf begrijpen, hoe beter wij ons kunnen verplaatsen in uw doelpubliek.
En dus ook hoe beter de resultaten kunnen zijn. De grafiek hieronder is één van de vele bewijzen die wij de afgelopen jaren verzamelden!
SEO conversietracking staat bij ons centraal
Een zoekmachine marketing specialist hoort niet tevreden te zijn met alleen maar een toename in kliks of weergaven.
Natuurlijk zijn kliks en weergaven leuk. Maar ze betalen de rekening niet.
Wat wel de rekeningen betaalt, zijn echte conversies in de vorm van sales en leads die zuiver via zoekmachines zijn binnengekomen.
Vandaar start onze samenwerking altijd met het allerbelangrijkste: we stellen de conversietracking helemaal op punt voor het meten van conversies via zoekmachines. Alleen zo kunnen onze resultaten objectief worden gemeten en kan jullie bedrijf de digitale marketing verder opschalen op een datagedreven manier.
Eén van onze kenmerken als zoekmachine marketing bureau is het uitgebreid KPI Dashboard via Google DataStudio dat we delen met jullie. Hierin wordt al ons SEO-werk transparant geregistreerd.
En natuurlijk bezorgen we elke week, twee weken of maand een PDF-rapport van deze evoluties. De conversies zwart op wit op papier.
Video: moet een website zijn gefocust op SEO of op conversies. Of beiden?
Zoekmachine marketing en SEO is een heel brede studie en er valt veel over te vertellen. Dagelijks blijven wij over dit onderwerp bijstuderen want een zoekmachine marketing bureau dat zich niet blijft ontwikkelen, loopt binnen de kortste keren een achterstand op.
We blijven alles in vraag stellen en updaten aan de hand van de nieuwste ontwikkelingen binnen Google Search en Bing Search.
Door deze complexiteit is het voor bedrijven steeds interessanter om hun SEO uit te besteden aan experts die er dagelijks in zitten.
In onderstaande video legt Rand Fishkin van Moz.com uit waarom zoekmachine marketing sterk samenhangt met de kwaliteit van de landingspagina’s. Trouwens, een analyse van jullie landingspagina’s hoort sowieso ook bij ons pakket als we een samenwerking opstarten. We’re in this together.
bekijk video
Jeroen Van Raemdonck
Varamedia specialiseert zich in de krachtigste SEO campagnes in combinatie met doeltreffende online marketing voor leadgeneratie: SEO, SEA en sociale media marketing. Onze grafieken liegen er niet om. Wie met ons samenwerkt, krijgt meer omzet via de website en steekt zijn concurrenten voorbij in de Google zoekresultaten. Dat garanderen wij en hebben we al meermaals bewezen. Neem vrijblijvend contact op.
[tcb_post_author_name inline=’1′ link=’0′ target=’1′ rel=’0′]