- Home >
- SEA >
- Wat zijn Display Ads? >
Wat is CPA - Cost Per Action of Acquisition?
CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.
Display Ads vs. Zoekwoord Ads
1. Display Ads zijn goedkoper
Zijn Display Ads goedkoper? Dit is een vraag die zeer gemakkelijk te beantwoorden valt, JA! Ze zijn goedkoper omdat ze niet zoveel kosten per klik (Pay-Per-Click) als een zoekadvertentie. Ook zijn ze goedkoper omdat ze niet even waardevol zijn.
Hier vergelijk je twee totaal verschillende dingen. Display Ads zijn vergelijkbaar met advertenties in kranten. Ze zijn bedoeld om een persoon te verstoren waarmee ze bezig zijn en te dwingen om iets anders te doen. Sommige bedrijven gebruiken Display Ads enkel voor merkbekendheid. Maar hierbij heb je natuurlijk nog andere vormen van marketing nodig. Dit moet gebaseerd zijn op de directe reactie van een potentiële klant.

2. Display Ads zijn heel doeltreffend
Ze zijn heel effectief om meer mensen te bereiken en om voor meer mensen in de smaak te vallen. Misschien ook om een verkoop te promoten die aan de gang is. Stel dat je een plaatselijke supermarktketen hebt waarbij je drie winkels in de stad hebt en aanwezig bent. Je maakt reclame met bijvoorbeeld het verzenden van advertenties per post, het plaatsen van advertenties in de krant en advertenties op tv. Misschien klikt niemand op de advertentie, maar ze krijgen informatie in de Display-advertentie waardoor ze daadwerkelijk naar de supermarkt gaan. Zo’n campagnes kunnen lokaal werken.
3. Display Ads op nationaal niveau
Kijk naar de grote merken zoals Coca-Cola. Je kan vrijwel in elke winkel in een stad gaan en een cola kopen. Doordat iets in die advertentie je aanzet om een cola te kopen, kun je de volgende keer wanneer de gelegenheid zich voordoet een cola kopen. Display-advertenties kunnen in dit geval dus goed werken.

Als je je op het juiste type persoon kunt richten en je hebt een aanbieding die aantrekkelijk voor hen zal zijn op het moment dat ze ergens voor kiezen. Dan ga je na een verloop van tijd een langere dialoog met hen aan. Het is moeilijk om dit te realiseren, maar het is mogelijk als je het juiste type product, het juiste type aanbieding en het juiste type targeting hebt.
4. Search Ads zijn op intentie gebaseerd
Zoekadvertenties zijn gebaseerd op zoekwoorden die mensen in een zoekmachine typen. Deze mensen zijn nu op zoek achter iets, ze willen een bepaald product kopen of ze zijn op zoek naar een bepaald type bedrijf. Daarom werken Search Ads zeer goed omdat je mensen geeft wat ze willen wanneer ze het willen. Er is wel een beperkte capaciteit advertenties. Het zullen slechts vier tot zeven advertenties op een pagina zijn voor een bepaalde zoekopdracht, en dat drijft de prijs op. Dus je betaalt meer voor zoekadvertenties, maar meestal zullen ze winstgevender zijn.
Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Search Ads.

Bij zoekadvertenties worden de kosten nu bepaald door de concurrentie. Je moet voor de toppositie bieden. Als je met andere bedrijven voor dezelfde advertentieruimte vecht, kom je in een biedoorlog terecht. Als Google Ads nieuw is voor je, is die waarde meestal bepaald door andere adverteerders. Dus door gewoon naar de voorspellingen van Google te kijken voor de kosten per klik, kun je een goed idee krijgen van wat je gaat betalen. Andere adverteerders hebben dit al ontdekt op basis van hoe winstgevend die advertenties voor hen zijn.
5. Display Ads concurreren niet met hetzelfde type bedrijf
De prijs wordt meer bepaald door de soorten websites waarop je adverteert als de advertenties die worden weergegeven op meer bekende websites, grotere merken, grotere nieuwsuitzendingen of grotere blogs. Als de advertenties worden weergegeven op willekeurige onbekende websites, geparkeerde domeinen (dat soort dingen), wordt dit verkeer een stuk goedkoper.
Conclusie: Display Ads vs Search Ads
Dus als je overweegt Display-advertenties weer te geven, moet je kijken of je een product of aanbieding heeft dat echt een kans heeft om met Display Ads te werken. Je gaat geen Display Ads gebruiken alleen omdat het goedkoper is dan Search Ads.
Ontdek hier hoe je toch op een goedkope manier leads genereert via Google Ads.
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?

Neem vandaag nog contact op met ons:
-
Mooie SEO-winnende websites
Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop. -
Topservice en hoge klanttevredenheid
Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager. -
SEO resultaten
Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
