Wil je adverteren in een krant dan moet je al direct beslissen of je regionaal adverteren of nationaal wilt adverteren. Advertenties maken in een magazine of krant is een goede manier om een nieuw publiek aan te spreken voor jouw niche. We bespreken even kort de voordelen en nadelen.
Adverteren in de krant: voor- en nadelen
Adverteren in de krant is voor veel kleine ondernemers heel zinvol. Er zijn verschillende soorten kranten en magazines. De populairste zijn nationale kranten, regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten. Wij zetten de voor- en nadelen voor u op een rijtje.
Vermijd het plaatsen van dure advertenties in kranten of magazines en probeer de moderne technieken. Het zal de Return of Investment (ROI) ten goede komen en het zal je zichtbaarheid vergroten op het internet. Dat wilt niet zeggen dat adverteren in printmedia niet werkt, anders zou het niet meer bestaan. Voor kleine ondernemingen is de terugverdientijd van je investering belangrijk en bij printmedia is dit vaak onzeker.
Adverteren in printmedia: de grootste kranten
Er zijn verschillende soorten kranten om uit te kiezen, denk maar aan gratis kranten (zoals Metro), dagbladen, huis-aan-huiskranten, regionale kranten en actualiteitskranten. Bovendien genieten ze van een hoog bereik, volgens een studie van de CIM bereiken de Vlaamse kranten 4.045.500 lezers per dag.
Hier vind je een overzicht van de grootste kranten in België om in te adverteren:
|
Wel of niet adverteren in een magazine?
Een magazine blijft vaak een lange tijd liggen, zoals in een wachtzaal bij een huisarts. Bovendien heeft men in België een brede gamma aan tijdschriften die vaak wekelijks, tweewekelijks of maandelijks verschijnen. Denk maar aan lifestylemagazines (zoals de Flair), gezinsbladen (zoals Dag Allemaal) en opiniebladen (zoals Knack). Dat maakt magazines uitstekend geschikt om doelgericht te adverteren op langere termijn. Ontdek hoe je kan adverteren bij Roularta.
Hier is een lijst met de bekendste en meest populaire magazines in Vlaanderen:
|