Waarom B2C Leadgeneratie?
B2C Leadgeneratie is één van de meest gezochte termen door mensen die meer leads willen genereren voor hun bedrijf.
Hiervoor bestaan verschillende online marketingkanalen die op de juiste manier met elkaar moeten samenwerken om zoveel mogelijk B2C leads te genereren. Heel bekende voorbeelden zijn natuurlijk Facebook marketing, Instagram marketing of Google Ads. Maar dat zijn slechts de meest opvallende kanalen: er bestaan nog véél meer manieren om B2C leads te genereren.
We bespreken leadgeneratie methodes voor B2C en B2C niches op maat.
Veel bedrijven willen hun leadgeneratie uitbesteden en zeker zijn van leads. Da’s wat Varamedia doet.
Als ondernemer heeft u nood aan een vindbare website die uw agenda vult met warme leads.

De meest gebruikte marketingkanalen voor B2C leadgeneratie zijn:
- SEO
- Paid Search
- Display Marketing
- Native Marketing
- Content marketing
- Social Media Marketing
- Retargeting
- E-mail marketing
- Offline B2C Leadgeneratie
Daarnaast kunnen leads ook aangekocht worden via leadgeneratoren. De kwaliteit van leadgeneratoren is steeds afhankelijk van sector tot sector.

B2C leadgeneratie strategieën
Als je B2C leads wilt genereren, sta je voor een moeilijke opdracht. Tenminste, als je er niet al te veel voor wilt betalen. Het is namelijk zo dat leads genereren een dure zaak kan worden als je instapt in de felle concurrentiestrijd die online heerst. Er zijn namelijk ook veel concurrenten die net als jullie online particuliere leads willen genereren.
Welke strategie is dan de juiste om B2C leads te genereren?
Eerst en vooral kijk je naar wat de concurrenten doen. Hiervoor doet Varamedia telkens een uitgebreide audit waarin we alles in kaart brengen van welke online bewegingen we zien bij de concurrentie. Immers: zij passen wellicht strategieën toe die interessant zijn om ook te implementeren. Meestal komen de B2C leadgeneratie strategieën neer op een combinatie van (één van) de volgende marketingkanalen:
- Zoekverkeer (via zoekmachines als Google)
- Verkeer via sociale media (Facebook, LinkedIn, Instagram, ...)
- E-mail marketing strategieën
- Content marketing (op de website)
- Conversie-optimalisatie (zorgen dat anonieme websitebezoekers ook potentiële klanten worden)
Geïnteresseerd in B2C leadgeneratie?
Marketinginnovatie: doen wat de concurrenten (nog) niet doen
Ten tweede gaan we verder denken dan de typische vergelijkingen met concurrenten. We gaan innoveren: welke strategieën worden momenteel nog niet uitgetest in jullie niche? Waar kunnen we het verschil maken? Welke boodschappen en USP’s kunnen we gebruiken om het verschil te maken?
In deze fase gaan we ons onderscheiden van de concurrentie om leads te genereren. We gaan met andere woorden naar het gat in de online markt en vullen dat gat in. Hierbij is de vraag niet zozeer welke marketingkanalen we kunnen inzetten, want meestal gebruiken we ze allemaal. De vraag is eerder: hoe gaan we ze met elkaar combineren? En welke boodschappen en Unique Selling Points gaan we verspreiden?
Zoek je een ervaren marketing agency dat de geheimen van online groei kent? Treed in contact met Varamedia en laat je begeleiden doorheen alle mogelijkheden in digitale marketing. Wij kijken steeds maar naar één factor: rendement. Want goede marketing mag niets ‘kosten’ aan het bedrijf, het moet mooi rendement opleveren. Hoeveel meer leads en meer omzet had u graag gewild?

Veelgestelde vragen over B2B marketing
Leadgeneratie: het genereren van kwalitatieve contactaanvragen via de digitale weg. Dat kunnen kandidaat-klanten zijn of nieuwe sollicitanten (denk aan kandidaten voor bepaalde knelpuntberoepen). Een inschrijving op de nieuwsbrief of een download van een whitepaper? Mooi meegenomen, maar dat is geen echte lead die telt. Een lead is een warm contact dat zich vrijwillig aanmeldt bij je bedrijf via je website. En natuurlijk dankzij de hulp van de marketingtechnologie waarmee wij je website verrijken.
Een lead kan ook een sollicitant zijn voor een vacature die maar niet ingevuld geraakt. Ja, zelf voor beroepen waar ook rekruteringskantoren hun tanden op stukbijten. Wij gaan natuurlijk niet zelf aan headhunting doen met de telefoon. Wij creëren een digitale vacaturemagneet die kandidaat-sollicitanten warm maakt om eens te komen praten. Bekijk hier bijvoorbeeld ons voorbeeld van een jobplatform voor Connectify. In plaats van 1 lead (sollicitant) per kwartaal via een rekruteringskantoor bezorgden wij hen via een geavanceerde LinkedIn-strategie 4 concrete sollicitaties en 25 warme contacten op slechts twee weken tijd. En dat uiteraard zonder dat wij hiervoor een hoge consultancy fee vroegen zoals veel rekruteringskantoren doen (waarbij deze kan oplopen tot meer dan €10.000).
De definitie van INVESTEREN:
- “Het inzetten van tijd en geld met als doel hier op langere termijn meer opbrengst mee te behalen.”
- “Het beleggen van geld of het aanschaffen van middelen ter verkrijging van een meeropbrengst c.q. om meer winst te behalen.”
- “Investeren is te omschrijven als het doen van aanschaffingen die tot doel hebben de continuïteit en kwaliteit van de onderneming te waarborgen op langere termijn.”
Lees meer over de investering in je marketingsysteem bij het volgende puntje: Hoeveel kost een marketingproject?
Wij starten enkel een klantenrelatie en marketingproject op als we geloven in het project en belangrijk: het rendement. Daarin verschillen wij sterk van traditionele communicatiebureaus die uurtjes verkopen. Wij verkopen geen uurtjes, wij verkopen rendement.
Het automatisch marketingsysteem dat wij voor onze klanten opbouwen betaalt zich altijd meervoudig terug. Over de concrete kostprijs, die verschilt van project tot project, kunnen wij meer toelichting geven tijdens een telefoongesprek. Via deze pagina vind je het boekingsformulier.
Maar laat het duidelijk zijn: een echte expert mag niets kosten. Een echte expert moet opbrengen.
Als je nu marketingbudget spendeert zonder meetbare return is dat een teken dat er iets misloopt met je huidige partners. De lijn die wij bewandelen is de lijn van discipline, focus en expertise.
Wij hebben klanten in alle sectoren en van alle groottes (bekijk hier een aantal referenties en testimonials).
Soms zegt een grafiek meer dan duizend woorden. Daarom delen we hieronder een aantal interessante screenshots van klanten van Varamedia. Om het met de woorden van één van onze klanten te zeggen: “Jullie strategie met Google werkt als geen ander en wij zijn heel blij dat we jullie leerden kennen. Tijdens de coronacrisis weten we dat al onze concurrenten het moeilijk hadden, maar bij ons bleef het werk vlot binnenkomen”. Lees hier enkele andere reviews van Varamedia.
Ons marketingsysteem legt de focus op impact en rendement. Maar we laten liever onze klanten aan het woord.
- Cedric (Buildinc): “Binnen de 6 weken stonden we op plaats 1 in Google” Lees volledige review
- Benjamin (YourCoach): “”De kritische blik van Jeroen op onze SEO-strategie droeg bij aan de omzetgroei van YourCoach” Lees volledige review
- Badkamers Wouter: “”Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG” Lees volledige review
- Connectify: “Varamedia zorgde voor exponentiële SEO-groei voor Connectify.be” Lees volledige review
- Pieter (Mister Franklin): ““De waarden waar Varamedia voor staat, kan elk bedrijf gebruiken.” Lees volledige review
- Jong Verzekerd: “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” Lees volledige review
- Betonwerken SMP: “Ik geef de samenwerking met Varamedia zonder twijfel een 10/10!” Lees volledige review
- En nog zoveel meer reviews. Lees ze hier allemaal!
Traject
Afhankelijk van de situatie van uw website en je huidige digitale marketing stellen we een traject op maat samen. De bouwblokken van zo’n traject vind je hieronder.
Tal van factoren spelen een rol: B2B of B2C, de sterkte van de concurrentie, … Afhankelijk van je situatie bespreken we een traject op maat.
Tijdens een eerste consultatiegesprek is deze informatie trouwens geheel gratis. Eentje van het huis, zeg maar. Een kennismaking met onze expertise en waarde.
Verwachten we je binnenkort voor een tas koffie met een strategische bespreking?
Timing
We starten slechts 2 nieuwe trajecten per maand op. Bij grote projecten kan dat aantal verminderd worden naar 1.
Aarzel dus niet te lang met beslissen, want opstarten kan niet op korte termijn. De timing van opstart (na het instemmen met een samenwerking) bedraagt gemiddeld drie maanden.
Het eerste rendement en stijgend SEO-verkeer mag je verwachten rond de 4 à 6 maanden na opstart.
B2C marketingexpert nodig?
Maak een afspraak met één van onze specialisten.