online B2C leadgeneratie

Business to Consumer (B2C) leadgeneratie is de specialiteit van Varamedia. In dit artikel lichten we de beste B2C leadgeneratie strategieën toe en geven we concrete tips hoe je als bedrijf veel meer leads genereert.

Lees voor meer informatie over onze B2C Leadgeneratie strategieën ook het artikel: Leads genereren voor B2C en B2B van A tot Z.

Waarom B2C Leadgeneratie?

Leadgeneratie B2C is één van de meest gezochte termen door mensen die meer leads willen genereren voor hun bedrijf.

Hiervoor bestaan verschillende online marketingkanalen die op de juiste manier met elkaar moeten samenwerken om zoveel mogelijk B2C leads te genereren. Heel bekende voorbeelden zijn natuurlijk Facebook marketing, Instagram marketing of Google Ads. Maar dat zijn slechts de meest opvallende kanalen: er bestaan nog véél meer manieren om B2C leads te genereren.

Hoe kan je leads genereren

We bespreken leadgeneratie methodes voor B2C en B2C niches op maat.

Leadgeneratie uitbesteden

Veel bedrijven willen hun leadgeneratie uitbesteden en zeker zijn van leads. Da's wat Varamedia doet.

Leadgenerator vinden

Als ondernemer heeft u nood aan een vindbare website die uw agenda vult met warme leads.

De meest gebruikte marketingkanalen voor B2C leadgeneratie zijn:

Daarnaast kunnen leads ook aangekocht worden via leadgeneratoren. De kwaliteit van leadgeneratoren is steeds afhankelijk van sector tot sector.

leads search console

B2C leadgeneratie strategieën

Als je B2C leads wilt genereren, sta je voor een moeilijke opdracht. Tenminste, als je er niet al te veel voor wilt betalen. Het is namelijk zo dat leads genereren een dure zaak kan worden als je instapt in de felle concurrentiestrijd die online heerst. Er zijn namelijk ook veel concurrenten die net als jullie online particuliere leads willen genereren. 

Welke strategie is dan de juiste om B2C leads te genereren? 

Eerst en vooral kijk je naar wat de concurrenten doen. Hiervoor doet Varamedia telkens een uitgebreide audit waarin we alles in kaart brengen van welke online bewegingen we zien bij de concurrentie. Immers: zij passen wellicht strategieën toe die interessant zijn om ook te implementeren. Meestal komen de B2C leadgeneratie strategieën neer op een combinatie van (één van) de volgende marketingkanalen: 

  • Zoekverkeer (via zoekmachines als Google)
  • Verkeer via sociale media (Facebook, LinkedIn, Instagram, ...)
  • E-mail marketing strategieën
  • Content marketing (op de website)
  • Conversie-optimalisatie (zorgen dat anonieme websitebezoekers ook potentiële klanten worden)

Marketinginnovatie: doen wat de concurrenten (nog) niet doen

Ten tweede gaan we verder denken dan de typische vergelijkingen met concurrenten. We gaan innoveren: welke strategieën worden momenteel nog niet uitgetest in jullie niche? Waar kunnen we het verschil maken? Welke boodschappen en USP's kunnen we gebruiken om het verschil te maken? 

In deze fase gaan we ons onderscheiden van de concurrentie om leads te genereren. We gaan met andere woorden naar het gat in de online markt en vullen dat gat in. Hierbij is de vraag niet zozeer welke marketingkanalen we kunnen inzetten, want meestal gebruiken we ze allemaal. De vraag is eerder: hoe gaan we ze met elkaar combineren? En welke boodschappen en Unique Selling Points gaan we verspreiden?

Contact opnemen met expert
Gratis marketing audit

Zoek je een ervaren marketing agency dat de geheimen van online groei kent? Treed in contact met Varamedia en laat je begeleiden doorheen alle mogelijkheden in digitale marketing. Wij kijken steeds maar naar één factor: rendement. Want goede marketing mag niets 'kosten' aan het bedrijf, het moet mooi rendement opleveren. Hoeveel meer leads en meer omzet had u graag gewild? 

100%

Gratis en vrijblijvend eerste advies: je zit nergens aan vast, integendeel! 

95%

Van de bedrijven die een Online Marketing Audit aanvragen groeit zichtbaar.

100%

Varamedia is een marketing agency gespecialiseerd in leadgeneratie.

B2C leadgeneratie

Leadgeneratie expert nodig? 

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in B2B Leadgeneratie. Het eerste advies is altijd gratis. 

CONTACTEER ONS

0 of 350