Online B2C Leadgeneratie

B2C Leadgeneratie (Business to Consumer) is de specialiteit van Varamedia. In dit artikel lichten we de beste B2C leadgeneratie strategieën toe en geven we concrete tips hoe je als bedrijf veel meer leads genereert.

Lees voor meer informatie over onze B2C Leadgeneratie strategieën ook het artikel: Leads genereren voor B2C en B2B van A tot Z.

Lees hier verder.

Waarom B2C Leadgeneratie?

B2C Leadgeneratie is één van de meest gezochte termen door mensen die meer leads willen genereren voor hun bedrijf.

Hiervoor bestaan verschillende online marketingkanalen die op de juiste manier met elkaar moeten samenwerken om zoveel mogelijk B2C leads te genereren. Heel bekende voorbeelden zijn natuurlijk Facebook marketing, Instagram marketing of Google Ads. Maar dat zijn slechts de meest opvallende kanalen: er bestaan nog véél meer manieren om B2C leads te genereren.

Hoe kan je leads genereren

We bespreken leadgeneratie methodes voor B2C en B2C niches op maat.

Leadgeneratie uitbesteden

Veel bedrijven willen hun leadgeneratie uitbesteden en zeker zijn van leads. Da's wat Varamedia doet.

Leadgenerator vinden

Als ondernemer heeft u nood aan een vindbare website die uw agenda vult met warme leads.

De meest gebruikte marketingkanalen voor B2C leadgeneratie zijn:

Daarnaast kunnen leads ook aangekocht worden via leadgeneratoren. De kwaliteit van leadgeneratoren is steeds afhankelijk van sector tot sector.

leads search console

B2C leadgeneratie strategieën

Als je B2C leads wilt genereren, sta je voor een moeilijke opdracht. Tenminste, als je er niet al te veel voor wilt betalen. Het is namelijk zo dat leads genereren een dure zaak kan worden als je instapt in de felle concurrentiestrijd die online heerst. Er zijn namelijk ook veel concurrenten die net als jullie online particuliere leads willen genereren. 

Welke strategie is dan de juiste om B2C leads te genereren? 

Eerst en vooral kijk je naar wat de concurrenten doen. Hiervoor doet Varamedia telkens een uitgebreide audit waarin we alles in kaart brengen van welke online bewegingen we zien bij de concurrentie. Immers: zij passen wellicht strategieën toe die interessant zijn om ook te implementeren. Meestal komen de B2C leadgeneratie strategieën neer op een combinatie van (één van) de volgende marketingkanalen: 

  • Zoekverkeer (via zoekmachines als Google)
  • Verkeer via sociale media (Facebook, LinkedIn, Instagram, ...)
  • E-mail marketing strategieën
  • Content marketing (op de website)
  • Conversie-optimalisatie (zorgen dat anonieme websitebezoekers ook potentiële klanten worden)

Marketinginnovatie: doen wat de concurrenten (nog) niet doen

Ten tweede gaan we verder denken dan de typische vergelijkingen met concurrenten. We gaan innoveren: welke strategieën worden momenteel nog niet uitgetest in jullie niche? Waar kunnen we het verschil maken? Welke boodschappen en USP's kunnen we gebruiken om het verschil te maken? 

In deze fase gaan we ons onderscheiden van de concurrentie om leads te genereren. We gaan met andere woorden naar het gat in de online markt en vullen dat gat in. Hierbij is de vraag niet zozeer welke marketingkanalen we kunnen inzetten, want meestal gebruiken we ze allemaal. De vraag is eerder: hoe gaan we ze met elkaar combineren? En welke boodschappen en Unique Selling Points gaan we verspreiden?

Contact opnemen met expert
Gratis marketing audit

Zoek je een ervaren marketing agency dat de geheimen van online groei kent? Treed in contact met Varamedia en laat je begeleiden doorheen alle mogelijkheden in digitale marketing. Wij kijken steeds maar naar één factor: rendement. Want goede marketing mag niets 'kosten' aan het bedrijf, het moet mooi rendement opleveren. Hoeveel meer leads en meer omzet had u graag gewild? 

100%

Gratis en vrijblijvend eerste advies: je zit nergens aan vast, integendeel! 

95%

Van de bedrijven die een Online Marketing Audit aanvragen groeit zichtbaar.

100%

Varamedia is een marketing agency gespecialiseerd in leadgeneratie.

B2C leadgeneratie

Veelgestelde vragen over B2B marketing

leadgeneratie?

Leadgeneratie: het genereren van kwalitatieve contactaanvragen via de digitale weg. Dat kunnen kandidaat-klanten zijn of nieuwe sollicitanten (denk aan kandidaten voor bepaalde knelpuntberoepen). Een inschrijving op de nieuwsbrief of een download van een whitepaper? Mooi meegenomen, maar dat is geen echte lead die telt. Een lead is een warm contact dat zich vrijwillig aanmeldt bij uw bedrijf via uw website. En natuurlijk dankzij de hulp van de marketingtechnologie waarmee wij uw website verrijken. 

Genereren jullie ook leads in de vorm van sollicitanten voor knelpuntberoepen?

Een lead kan ook een sollicitant zijn voor een vacature die maar niet ingevuld geraakt. Ja, zelf voor beroepen waar ook rekruteringskantoren hun tanden op stukbijten. Wij gaan natuurlijk niet zelf aan headhunting doen met de telefoon. Wij creëren een digitale vacaturemagneet die kandidaat-sollicitanten warm maakt om eens te komen praten. Bekijk hier bijvoorbeeld ons voorbeeld van een jobplatform voor Connectify. In plaats van 1 lead (sollicitant) per kwartaal via een rekruteringskantoor bezorgden wij hen via een geavanceerde LinkedIn-strategie 4 concrete sollicitaties en 25 warme contacten op slechts twee weken tijd. En dat uiteraard zonder dat wij hiervoor een hoge consultancy fee vroegen zoals veel rekruteringskantoren doen (waarbij deze kan oplopen tot meer dan €10.000). 

Investering

De definitie van INVESTEREN:

  • "Het inzetten van tijd en geld met als doel hier op langere termijn meer opbrengst mee te behalen."
  • "Het beleggen van geld of het aanschaffen van middelen ter verkrijging van een meeropbrengst c.q. om meer winst te behalen."
  • "Investeren is te omschrijven als het doen van aanschaffingen die tot doel hebben de continuïteit en kwaliteit van de onderneming te waarborgen op langere termijn."

Lees meer over de investering in uw marketingsysteem bij het volgende puntje: Hoeveel kost een marketingproject?

Hoeveel kost een marketingproject? 

Wij starten enkel een klantenrelatie en marketingproject op als we geloven in het project en belangrijk: het rendement. Daarin verschillen wij sterk van traditionele communicatiebureaus die uurtjes verkopen. Wij verkopen geen uurtjes, wij verkopen rendement.

Het automatisch marketingsysteem dat wij voor onze klanten opbouwen betaalt zich altijd meervoudig terug. Over de concrete kostprijs, die verschilt van project tot project, kunnen wij meer toelichting geven tijdens een telefoongesprek. Via deze pagina vindt u onze contactgegevens.

Maar laat het duidelijk zijn: een echte expert mag niets kostenEen echte expert moet opbrengen. Als u nu marketingbudget spendeert zonder meetbare return is dat een teken dat u niet samenwerkt met echte experts. De lijn die wij bewandelen is de lijn van discipline, focus en expertise. Hierin zijn wij uniek. Geloof ons vrij: wij hebben nog nooit geld gekost aan onze klanten.

Is de factuur die klanten van ons krijgen duur? Wij hebben klanten in alle sectoren en van alle groottes (bekijk hier een aantal referenties en lees hier een aantal testimonials). En zeker niet in vergelijking met het rendement dat we hen leveren.

rendement varamedia

Welk rendement kan ik verwachten op het marketingbudget?

Soms zegt een grafiek meer dan duizend woorden. Daarom delen we hieronder een aantal interessante screenshots van klanten van Varamedia. Om het met de woorden van één van onze klanten te zeggen: "Jullie strategie met Google werkt als geen ander en wij zijn heel blij dat we jullie leerden kennen. Tijdens de coronacrisis weten we dat al onze concurrenten het moeilijk hadden, maar bij ons bleef het werk vlot binnenkomen". Lees hier enkele andere reviews van Varamedia.

rendement varamedia

Wie zijn jullie klanten?

Ons marketingsysteem legt de focus op impact en rendement. Maar we laten liever onze klanten aan het woord. Bekijk hier een aantal referenties en lees hier een aantal testimonials.

Cedric Pante: "VARAMEDIA doet simpelweg wat het belooft, op korte termijn werden voor ons bedrijf waardevolle leads gecreëerd waar we echt mee aan de slag kunnen! Een echt no-nonsense bedrijf met een persoonlijke aanpak waarmee je vooruit kan! Eindelijk een team waarop je kan bouwen! BEDANKT JEROEN, FREDERIK, RICK en CO! BUILDINC" 

review buildinc
yannick

Hoe verloopt een samenwerking?

Traject

Afhankelijk van de situatie van uw website en uw huidige digitale marketing stellen we een traject op maat samen. De bouwblokken van zo'n traject vindt u hieronder. Tal van factoren spelen een rol: B2B of B2C, de sterkte van de concurrentie, ... Afhankelijk van uw situatie bespreken we een traject op maat. Tijdens een eerste consultatiegesprek is deze informatie trouwens geheel gratis. Eentje van het huis, zeg maar. Een kennismaking met onze expertise en waarde. Verwachten we u binnenkort? 

Timing

We starten slechts 2 nieuwe trajecten per maand op. Bij grote projecten kan dat aantal verminderd worden naar 1. Aarzel dus niet te lang met beslissen, want opstarten kan niet op korte termijn. De timing van opstart (na het instemmen met een samenwerking) bedraagt gemiddeld drie maanden

Leadgeneratie Flow Varamedia


Leadgeneratie expert nodig? 

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in B2B Leadgeneratie. Het eerste advies is altijd gratis. 

0 of 1000

Categorie: