Google als marketinghefboom: Search Engine Marketing
In de top 10 van Google ranken voor relevante zoekwoorden? Het is misschien wel de droom van elk bedrijf. En die kan zomaar werkelijkheid worden! Hoe? Door te investeren in Search Engine Marketing (SEM).
Wat is Search Engine Marketing?
Nog nooit van Search Engine Marketing gehoord? Misschien zegt Search Engine Optimization (SEO) of Search Engine Advertising (SEA) jou wel iets? Doet ook dat geen belletje rinkelen? Eenvoudig uitgelegd bestaat search engine marketing uit twee aspecten: zoekmachine optimalisatie (SEO) en betalende advertenties op Google (SEA).
MEER KLANTEN BEREIKEN
BEREIK MEER OMZET
RANK HOGER IN GOOGLE

Het belang van online vindbaar zijn
Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Sta je bovenaan in Google? Dan zal je merken dat jouw website veel meer klikken genereert. De meeste mensen gaan namelijk niet verder dan de eerste pagina van Google.
Sta je niet op de eerste pagina? Dan loop je hoogstwaarschijnlijk heel wat potentiële klanten mis. Wil jij als bedrijf (blijven) groeien? Dan is investeren in Search Engine Marketing een wijze keuze!
SEO vs SEA: Wat is er beter?
Groot bereik in de zoekmachines
Maak je bedrijf sneller vindbaar op Google
Meer online conversies
De meeste bedrijven maken van allebei gebruik. Door gebruik te maken van SEO komen ze op de lange termijn hoger in de zoekresultaten van Google. Voor de korte termijn oplossing gebruiken ze dan Google Ads (SEA). SEA kan ook gebruikt worden als extra boost tijdens campagne of promotie. De informatie die je dan wint met SEA, kun je dan gebruiken in je SEO campagne.
Heb je genoeg tijd en wil je voor langere tijd beter gevonden worden op het internet? Dan is SEO voor jou de beste optie. SEO is een van de meest rendabelste vormen van online marketing maar het kan soms tot 6 maanden duren vooraleer je artikels in de top 10 staan van Google.
Wil je snel hoog in de resultaten komen te staan? Dan is Google Ads (SEA) misschien meer iets voor jou. Het belangrijkste verschil is dat er voor SEA advertentiekosten moeten betaald worden. In tegenstelling tot SEO kan je wel op een korte tijd bovenaan in Google staan. Het optimaliseren van je SEO, om zo hoog in de SERP (Search Engine Result Page) te staan, is tijdrovend. Dit is bij SEA niet het geval.
Search Engine Optimization uitbesteden?
De voornaamste reden om jouw SEM uit te besteden? Je bespaart er jezelf heel wat tijd en moeite mee. De wereld van SEA en SEO kan simpel lijken, maar voor een beginner is het een echt doolhof.
Een expert heeft jarenlange ervaring en kent de kneepjes van het vak. Voor experts kent de wereld van SEO en SEA amper geheimen. Daarenboven volgen experts de veranderingen binnen het vakgebied ook op de voet.
Denk je ‘Leuk, die Search Engine Marketing, maar dat kan ik me niet veroorloven’? Dan hebben we goed nieuws: je hebt niet per se een gigantisch budget nodig. Het minimum dagbudget om rendabele Google Ads-campagnes op te zetten is €20.
Als je jouw Search Engine Optimization uitbesteedt, ben je er zeker van dat er een goed uitgedachte, strategische aanpak aan te pas komt. Een expert kan jou vertellen of je in SEA, SEO of beide moet investeren om jouw aanwezigheid op Google te vergroten.

Renilde Decuyper
Google expert
Neem contact met ons op
Eén aanspreekpunt voor jouw Search Engine Marketing, Varamedia!
Onze SEO klanten kennen allemaal een serieuze omzetgroei.
Kevin Duyvejonck
Mosgigant

Django Sterckx

Jeroen Bolle


































Wij staan klaar voor jou!
Wil je ook met jouw bedrijf groeien d.m.v Search Engine Marketing (SEM)? Samen met onze video marketeer gaan wij op zoek naar de meest geschikte oplossing voor jouw bedrijf.