Google Ads is een krachtig online marketingkanaal dat echter bijzonder complex is. Hierbij biedt Varamedia de juiste in-house kennis om van uw Google Ads campagnes een groot succes te maken.
Opstartfase: Audit + Competitieve Marktanalyse + Conversietracking
- Inbegrepen: de Google Ads audit (belangrijk om strategisch de juiste beslissingen te kunnen maken) en de technische setup.
- Inbegrepen: setup van Analytics en Tag Manager voor leadgeneratie doeleinden.
Managementfase: Campagnes
De volgende activiteiten worden maandelijks doorgelicht en uitgevoerd:
- Website-optimalisatie voor conversies
- Landingspagina-optimalisatie
- Complete conversietracking om resultaten correct te meten
- Uitgebreid zoekwoordonderzoek
- Campagne-opbouw
- Voortdurende campagne-optimalisatie
Belangrijk: de beste resultaten komen naarmate de campagne gefinetuned wordt op basis van de resultaten. Daarom is een minimum campagnelooptijd van 6 maanden verwacht. Wilt u voor slechts enkele maanden Google Ads inschakelen, dan heeft het gezien de startinvesteringen en de inlooptijd weinig zin ermee te beginnen.
Prijs
- Eenmalige opstartkost: €675
- Vaste basisvergoeding zoals aangegeven bovenaan deze pagina is de prijs per maand per schijf advertentiebudget van €2000. Deze vaste basisvergoeding is lager dan gemiddeld door dat we ons baseren op rendement. Hierdoor stijgt de basisvergoeding voor advertenties en advertentiebeheer enkel en alleen als het rendement ook heel goed zit en de campagnes zich ruim terugverdienen.
- Variabele basisvergoeding: 5% van het maandelijks advertentiebudget.
Duurtijd
De minimum duurtijd is 6 maanden.
Wij rapporteren enkel conversies, dat betekent: leads en/of sales. Wekelijks of tweewekelijks krijgt u hiervan een overzicht. Hiermee is het rendement zwart op wit te vergelijken met de investering.
Rapportage en resultaten
Wekelijks of tweewekelijks via e-mail. Voorbeeld hieronder.
Niet inbegrepen in deze prijs:
- Retargeting via Google Display (dit vereist ook banner design en een andere campagne-opbouw)
- Het advertentiebudget dat wordt ingezet in Google (zie verder hieronder)
Hoeveel campagnebudget zet u best in?
Als minimum raden we hier aan: €250 per maand per campagne. Deze facturatie loopt rechtstreeks tussen uw bedrijf en Google Ads zelf (wij helpen u indien gewenst met de setup van het Google Ads account en de juiste koppelingen te leggen).
Hoe zetten we het campagnebudget in?
Bij campagnebudget volgen we een specifieke strategie: we starten conservatief en zoeken naar de juiste balans tussen kosten en conversies. Van zodra we een gunstige Cost-per-Acquisition hebben bereikt, kunnen we het budget verhogen naar het geplafonneerde bedrag. Hier tegenover rapporteert Google Ads telkens het aantal leads dat werd gegenereerd. Zo meten we tot op de eurocentiem hoeveel rendement het campagnebudget heeft opgeleverd.
Om de Cost-per-Click in Google Ads extra te verlagen, moet de kwaliteitsscore van de landingspagina’s zo hoog mogelijk zijn. Deze score wordt door Google zelf berekend op basis van de ervaring die de landingspagina’s bieden en de content op deze pagina’s. Daarom is het belangrijk dat uw website de juiste pagina’s bevat met content waarop u ook aanwezig wilt zijn in Google Ads. De berekeningsparameters die Google Ads hier gebruikt zijn gelijkaardig als de manier waarop Google de SEO-posities bepaald. Met andere woorden: als u goed scoort op SEO-vlak, zal u minder betalen in Google Ads Biedingen. Heeft u nog niet de juiste SEO-geoptimaliseerde pagina’s op uw website? Overweeg dan onze All-in-one SEO-formule waarin we nieuwe SEO-geoptimaliseerde pagina’s maken op uw website.
Dit is een recurrente service van onbepaalde duur.