1. DE REDDING VOOR VERLATEN WINKELWAGENS
Gemiddeld wordt 79,17% van de online winkelkarretjes achtergelaten in plaats van dat de klant de aankoop afrondt. Heb jij dus een webshop, dan zou je zomaar acht van de tien potentiële klanten kunnen verliezen tijdens het afrekenen.
Met behulp van een verlaten winkelwagen campagne motiveer je je klanten en geef ze die extra push om de aankoop te voltooien.
Onderzoek door Moosend toont aan dat dit soort e-mails door 45% van de ontvangers wordt geopend. Maar liefst 21% van de ontvangers klikt op de link om de winkelwagen te herstellen en de helft hiervan (11%) voltooit alsnog de bestelling. Over gratis geld gesproken… Orders liggen op deze manier voor het oprapen.

2. VERLEID JE KLANTEN TOT HERHAALAANKOPEN

3. VERKOOP MEER IN DE INBOX MET UPSELL EN CROSSELL
Met up- & cross-selling verhoog je de order- en klantwaarde voor jouw organisatie door meer van hetzelfde te verkopen (voorbeeld: voordeel verpakking Prodent-tandpasta), gerelateerde producten aan te bieden (voorbeeld: accessoires bij een jurkje) of een duurdere variant (voorbeeld: Macbook Pro ipv Air) van het oorspronkelijke product aan te bieden om zo de marge te vergroten.

4. GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

5. FIRST TIME CUSTOMER BOUNCE BACK

6. WIN BACK

7. REVIEWS DOEN HET ALTIJD GOED

Het ultieme e-mailmarketing handboek voor leadgeneratie
