Wie een website heeft wil uiteraard ook dat daar voldoende bezoekers naartoe komen. Hoewel bezoekers hebben op je website haast een evidentie lijkt, is het aantal websitebezoekers voor veel ondernemingen een struikelblok.
Wat als je nu eens niet alleen meer websitebezoekers kon verwezenlijken, maar ook bezoekers zou kunnen aantrekken die iets kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Varamedia geeft je als digitale marketingexpert vijf concrete tactieken die jou helpen om meer kwalitatieve leads te genereren in 2023.
Als je kwalitatieve leads wil genereren, moet je natuurlijk ook weten wat ze zijn. Daarvoor moeten we je eerst uitleggen wat een lead is. Een lead kan je zien als een kans, een potentiële klant die interesse toont in jouw business. Het zijn mensen die je website bezoeken en daar bijvoorbeeld hun gegevens achterlaten.
Maar de ene lead is de andere niet. Je wil liefst kwalitatieve leads, mensen die oprecht interesse hebben in jouw product of dienst. Een kwalitatieve lead is iemand die helemaal klaargestoomd is om klant te worden.
Wil jij niet gewoon meer websitebezoekers, maar vooral meer kwalitatieve leads voor jouw website? Dan zijn onderstaande vijf tips heel relevant voor jou!
‘New year, new leads’: met onderstaande tactieken kan deze leuze werkelijkheid worden voor jouw bedrijf.
Als je iets van marketing kent, heb je waarschijnlijk al eens van Search Engine Optimization (SEO) gehoord. Het is dé techniek om jouw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen in zoekmachines zoals Google of Bing.
Is dat dan zo belangrijk, bovenaan de zoekresultaten op Google staan? Ja hoor! Zeker als je weet dat uit onderzoek bleek dat minder dan 1% van de internetgebruikers verder klikt dan de eerste pagina van Google. Bovendien komt iets meer dan 50% van de mensen op jouw website via organische zoekresultaten.
Met SEO lok je bovendien niet alleen websitebezoekers. Uit onderzoek van Hubspot bleek dat 60% van de marketeers aangeeft dat SEO dé techniek is die de meeste kwalitatieve leads oplevert.
Dat is een vraag die mensen vaak stellen: hoe kan ik ‘SEO’en’? Er zijn heel wat factoren die een rol spelen bij de ranking van een website op Google, gaande van hoe de URL samengesteld is en welke grootte jouw afbeeldingen hebben tot de content en de snelheid van jouw website.
Al die factoren hier opsommen zou gekkenwerk zijn. Je kan dergelijke lijsten wel Googelen en je inlezen over de verschillende elementen die een invloed hebben op jouw positie op Google. SEO is echter een snel veranderend veld en je hebt ook best wat computerkennis nodig om ervoor te zorgen dat jouw SEO écht goed zit. Het zit hem bij SEO in de details.
Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om hun SEO uit te besteden aan een extern bureau. Zo heb je de garantie dat je SEO correct gebeurt en hoef je zelf geen tijd te verliezen met uit te zoeken hoe de ‘SEO-wereld’ werkt.
Bovenaan Google ranken zonder dat je er zelf iets voor moet doen? Kies voor de expertise van Varamedia.
Contentmarketing is nauw verbonden met SEO. Geef je klanten waardevolle content via jouw website. Zo bouw je autoriteit op en houd je mensen langer op je website, wat dan weer een positieve invloed heeft op je SEO-score. Met de juiste content geef je mensen correcte informatie. Het staat je ook toe om mensen te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen.
Bij content denk je misschien snel aan teksten zoals blogs. Er zijn echter heel wat manieren waarop je content kan produceren. Denk bijvoorbeeld aan podcasts en video’s. Vooral die laatste heeft een enorme overtuigingsfactor. Daarover lees je alles in onze blog ‘5 redenen waarom videomarketing voor meer omzet zorgt voor jouw bedrijf’.
Wil je ook inzetten op videomarketing en wil je hoogkwalitatieve video’s laten produceren voor jouw bedrijf? Neem zeker contact op met onze videomarketeer!
Social media maken vaak deel uit van jouw contentstrategie. Het is een manier om jouw content op een originele manier bij mensen te brengen. Denk aan reels en TikToks. Maar je kan social media ook inzetten om een nieuwe doelgroep te bereiken en extra mensen naar je website te lokken.
Dat doe je door social media ads in te zetten. Via social media kan je de juiste doelgroep targetten. Zo lok je niet alleen meer mensen naar jouw website, maar lok je ook de juiste mensen naar jouw website. Niet alleen websitebezoekers dus, maar kwalitatieve leads! Als je de juiste techniek en strategie gebruikt natuurlijk…
Dat is waar voor veel bedrijven het schoentje wringt: ze weten niet waar hun doelgroep rondhangt of ze weten niet welke techniek werkt voor een specifieke doelgroep. De wereld van social media is dan ook een ingewikkeld kluwen, zeker voor zij die geen digital natives zijn.
Gelukkig bestaan er social media marketeers die wel kaas gegeten hebben van social media marketing. Zij kennen de verschillende sociale media op hun duimpje en weten bovendien welke content en welke advertentietechnieken werken voor jouw doelgroep.
De juiste doelgroep bereiken met jouw social media en zo meer kwalitatieve leads krijgen? Neem contact op met onze social media expert!
Bovenaan Google komen doe je niet alleen met SEO. Ook met Google ads kan jouw site bovenaan de zoekresultaten van Google komen te staan voor bepaalde zoekwoorden. Ideaal, want dan ben jij de eerste naam die potentiële klanten zien verschijnen.
Google Ads is echter een strategisch spel. Er zijn nog spelers die online adverteren via Google, en die wil je uiteraard voor zijn. Daarvoor heb je heel specifieke kennis nodig. Je kan je kennis over Google Ads alvast bijschaven door volgende blog te lezen:
Hoe genereer je leads via Google Ads?
Bovendien moet je ook je tijd investeren in Google Ads: je moet weloverwogen keuzes maken, onderzoek en de resultaten van je campagnes bijhouden om toekomstige campagnes te optimaliseren. En laat tijd nu net een schaars goed zijn.
Om Google Ads strategisch in te zetten en zo kwalitatieve leads te bekomen, kan je best een beroep doen op een externe partner met kennis van zaken. Bij Varamedia hebben we heel wat expertise over Google Ads.
Zo weten we perfect welke keywords mensen opzoeken en waar in het aankoopproces mensen zitten. Op die manier kunnen we ze gericht targetten met Google Ads. Bovendien hebben we kennis van de verschillende soorten campagnes, zodat we voor jou een campagne op maat van de noden van jouw website en onderneming kunnen uitwerken.
We zijn ook steevast op de hoogte van de updates die Google geregeld doorvoert. We zetten onze expertise zo in dat je voor jouw website niet gewoon kliks krijgt, maar ook conversies.
Meer conversies via Google Ads? Daarvoor moet je bij Varamedia zijn. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek wat wij voor jou kunnen doen.
Via e-mailmarketing zal je geen nieuwe doelgroepen bereiken, maar het is wel de perfecte tool om bestaande bezoekers te voeden met relevante content. Dat noemt men ook wel ‘lead nurturing’. Met deze techniek zorg je ervoor dat jouw onderneming op de radar van potentiële klanten aanwezig blijft.
Heel belangrijk hierbij is dat je mailings relevant zijn - niemand houdt van spam. Daarom moet je heel goed op de hoogte zijn van wie je klant is en welke content die op dat moment nodig heeft.
Uiteraard is het onmogelijk om iedere websitebezoeker persoonlijk te kennen. Er bestaan gelukkig middeltjes om te weten wie je klant is, zonder dat je die persoonlijk kent. Eén daarvan is marketing automation.
Voor de meeste mensen is marketing automation geen koud kunstje. Het vraagt specifieke skills alsook kennis van belangrijke juridische kaders (bv. GDPR). Daarom laten veel bedrijven hun e-mailmarketing over aan bedrijven die expertise hebben in dit gebied.
De juiste mail sturen op het juiste moment en zo kwalitatieve leads genereren? Daar kunnen wij jou bij helpen. Neem contact op met onze expert en verwezenlijk je stoutste e-mailmarketing dromen.
Wij gaven je de vijf belangrijkste technieken om meer leads te genereren in 2023, nu is het aan jou! Is je 2023 zo al druk genoeg? Geen probleem, wij nemen graag het heft voor jou in handen. Zo zorgen we dat de leads binnenstromen terwijl jij je bezighoudt met je core business. Lijkt je dat wat? Contacteer ons dan gerust.