B2B copywriting agency nodig? Bij Varamedia zit je op de juiste plek!
Is jouw bedrijf op zoek naar krachtige teksten die overtuigen en aanzetten tot B2B leads? Zoek dan niet verder want Varamedia kan je hierbij helpen. Wij zijn een volbloed B2B copywriting agency dat een heel team heeft klaarzitten om voor jouw bedrijf hoogkwalitatieve SEO-proof teksten te schrijven die bovenaan komen in Google.

Bedrijven kloppen bij Varamedia aan als copywriting agency voor volgende doelstellingen:
- Meer leads genereren via Google
- Concurrentie de baas kunnen door meer organische instroom te realiseren
- Het salesproces faciliteren door de website met goede B2B copywriting om te vormen tot doeltreffende content hub
- De klantendienst ontlasten door veelgestelde vragen beter uit te werken en vindbaar te maken
- Complexe oplossingen op een behapbare manier uitleggen aan potentiële klanten
- Zorgen voor meer naamsbekendheid dankzij content marketing over de juiste en relevante topics voor een gekozen doelgroep
Wat doet een B2B copywriting bureau?
Onze B2B copywriters schrijven overtuigende teksten over je product of dienst die potentiële klanten aanzetten om voor jouw merk te kiezen.
De reden achter deze strategie is eenvoudig: content verkoopt. Door de juiste content op je website weer te geven, zorg je voor een sneller salesproces. En bovendien maak je er Google blij mee, wat leidt tot hogere posities in de zoekmachine en dus veel meer leads.
Veel bedrijven in de B2B sector hebben twee problemen:
- Te weinig kwalitatieve B2B leads
- Een complex, moeilijk of langdurig salesproces met veel stakeholders

Beide van deze aspecten kan worden aangepakt met de juiste B2B leadgeneratie. Hierbij vormt B2B copywriting één van de hoofdpijlers.
Waarom? Simpel: door de juiste SEO-teksten en SEO-websitestructuur te hebben, kom je als bedrijf in Google op de juiste posities terecht. De plekken waar omzet te rapen valt.
B2B Branding Agency Varamedia: kies voor expertise én resultaten!
Visies op B2B copywriting
Er bestaan verschillende B2B copywriting technieken en visies. Zo geeft deze studie van B2B Writing Success bijvoorbeeld meer inzicht in de oude en nieuwe manier van B2B copywriten.
In de oude visie werd gezegd dat B2B-klanten worden gedreven door bewijs en B2C-klanten door emoties. Omdat B2C-klanten volgens diezelfde redenering eerder korte en impulsieve aankopen doen, speelden copywriters in op tal van emoties om hen te kunnen overtuigen.

B2B-klanten daarentegen worden geacht langer onderzoek te doen naar het product of de dienst. Vanuit die optiek gebruiken B2B copywriters feiten, gegevens en bewijs om hun B2B klanten te overhalen verder te lezen.
Tot zover, zoals gezegd, de eerste visie op B2B copywriting. Maar er bestaat dus ook nog een tweede, meer moderne visie.
Is de oude visie nog wel correct?
Als je een B2B-publiek volgens de ‘oude’ visie aanspreekt (namelijk: vooral gericht op feitelijkheid, minder op emoties), kan het wel eens zijn dat je teksten te robotachtig over komen.
In de nieuwe visie vertelt diezelfde studie van Miramar dat het belangrijk is om te onthouden dat alle teksten geschreven worden voor mensen.
Hoe rationeel je doelgroep ook is, ze hebben nog steeds emoties. Ook een B2B-doelgroep moet je dus met emoties overtuigen, naast rationele argumenten uiteraard.
Waarom zoekt een speler in de zorgsector bijvoorbeeld naar een B2B-leverancier van nieuwe televisieschermen? Daarvoor kunnen tal van redenen zijn: ontspanning voor de bewoners, betere interne communicatie, meer gestroomlijnde werking, …
Kortom: een meer geoptimaliseerde workflow, een meer zorgeloze werking. Met de nadruk op het woordje ‘zorgeloos’. Is dat niet wat elke manager of CEO wilt? Precies dat is belangrijk bij B2B communicatie: zorgen dat niet het product centraal staat maar het effect dat dit product zal hebben op de bedrijfsprocessen en de bedrijfsresultaten.
Vermeld feiten en statistieken… maar vergeet de emoties niet
Het is een goed idee om feiten en statistieken boven te halen in je teksten maar je wilt natuurlijk de voordelen van je product of dienst laten zien en de B2B klant laten weten hoe die voordelen zorgen voor een beter gevoel bij alle stakeholders.
De belangrijkste behoeften en belangen van de B2B klant zijn gekoppeld aan hun emoties.
Neem contact met ons op voor meer informatie
Waarom heb je een B2B copywriter nodig?
Copywriting is zeer belangrijk wanneer het gaat over hoger scoren in de zoekresultaten van Google of Bing.
Wanneer Google ziet dat jouw website relevante en kwalitatieve teksten levert, zet deze je veel hoger in de lijst van zoekresultaten. Iedereen weet dat mensen zelden voorbij pagina 1 van een zoekresultaat bladeren in Google… het is dus van levensbelang om zo hoog mogelijk te scoren!
Naast goede copywriting heb je ook nog nood aan andere SEO-factoren die bepalen hoe hoog je in Google scoort zoals bijvoorbeeld link building.
Die factoren lijsten we hier op maar we geven alvast mee: Varamedia is het meest gespecialiseerde SEO bureau van Vlaanderen en scoort zelf uiteraard ook op plaats 1 op ‘SEO bureau’.
Wie voor ons kiest, kiest dus voor échte Google experts!
Een succesvolle copywriter is een verkoper in hart en nieren. Onze copywriters weten hoe ze potentiële klanten naar jouw website moet lokken door hun overtuigende woorden.
Niet alleen online, maar ook offline kan een copywriter een extra duwtje geven aan je doelgroep om te kiezen voor jouw merk.
Wil je jouw doelpubliek graag aanzetten om een actie te ondernemen? Een product verkopen? Een offerte aanvragen? Een inschrijving op je B2B-nieuwsbrief? Onze copywriters maken webpagina’s met hoog scorende sales copy die overtuigt.
Sterke copywriters hebben de skills om zich aan te passen aan elke doelgroep. Ze weten welke woorden elke doelgroep gebruikt om zo jouw merk te verbinden met je doelgroep.
Een goede score in de zoekmachine leidt naar een succesvolle content marketing strategie. Het zorgt ervoor dat je gevonden wordt door mensen die behoefte hebben aan jouw product of dienst.
Maar waarom is een hogere ranking nu zo belangrijk? Mensen scrollen amper tot nooit verder naar de tweede pagina van Google. Zo klikken ze meestal op één van de zoekresultaten die bovenaan komen te staan. Dat verhoogt jouw CTR (Click Through Rate) die een impact heeft op de inschatting die Google maakt van de kwaliteit van je webpagina.
Copywriters zijn allergisch aan spelfouten. Niets is zo onaantrekkelijk als een website bezoeken die vol taalfouten staan. Copy specialisten schrijven foutloze teksten waarvan de lezer bovendien niet wil afwijken.
Wat is het verschil tussen een copywriting agency en een freelancer?
Een freelance copywriter is flexibeler. Bij freelancers kun je terecht als je een dringend probleem hebt en wil dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.
Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat een copywriting bureau traag werkt. Een bureau verliest iets meer tijd door meetings, interne briefings, papierwerk, enz. Anderzijds kan je bij een copywriting agency wel rekenen op topkwaliteit, omdat verschillende copywriters elkaars werk kunnen beoordelen.
Prijzen worden op verschillende manieren bepaald. Sommige copywriters werken aan uurtarieven, terwijl anderen een bepaald bedrag per woord vragen. Bij Varamedia werken we met forfaitaire prijzen per artikel.
Waar vind je een goede B2B copywriting partner?
Bij Varamedia zit je op de juiste plek als het gaat over succesvolle teksten die overtuigen en makkelijk gevonden worden. Zit jouw bedrijf vast onderaan de zoekresultaten van Google? Onze B2B copywriters helpen je hoger naar de top.
Freelancer of een full-service agency?
Je hoeft niet te kiezen, want bij Varamedia kan dat gewoon allebei! Heb je liever de flexibiliteit van een freelancer of een full-service copywriting agency? Bij ons is een combinatie van beide mogelijk.
Onze skills
Onze copywriters zijn een expert in SEO en kunnen teksten creëren waar Google verliefd op wordt.
Wij werken met een heel team copywriters die expert zijn in hun vak. Daarom zorgen we er ook voor dat onze experts, elkaars werk controleren. Zo, garanderen we een topkwaliteit.
Ons team heeft al heel wat copy kunnen schrijven voor verschillende klanten. Wij hebben dan ook een goede kennis van verschillende onderwerpen: voedingssupplementen, vastgoed, noem maar op. Geen enkele sector schrikt ons af!
Wij werken altijd richting ons doel: meer leads genereren, meer verkoop, meer inschrijvingen, meer klanten.
Laat ons onze krachten bundelen, neem vandaag nog contact op met ons:
Contacteer ons en zet de volgende stap naar een hogere ranking in de Google zoekresultaten als B2B speler.
