Varamedia logo
33+

Backlinks

backlinks-Marketing begrippen-Varamedia

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van elke SEO-strategie. En bij linkbuilding zijn backlinks het belangrijkste voor je autoriteit en betrouwbaarheid. Wat betekent het marketing begrip “backlinks” nu precies? Met backlinks win je het vertrouwen van Google en je website positie krijgt een boost op de resultaatpagina.

A/B testing

AB Testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA - Cost per action

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

CPM – Cost Per Mille

CPM Clicks per mille

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina’s en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina’s die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo’n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

CTA – Call To Action

CTA Call to action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker
aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te
doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrief-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken. Wil je meer leadgeneratie voor je website? Lees dan zeker verder.

CTR – Click-through rate

CTR-sea-varamedia

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

CPL – Cost Per Lead

CPL-sea-varamedia

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan gaan over een actie die aantoont dat een potentiële klant interesse heeft in jouw product of dienst. Dat kan bijvoorbeeld een telefoontje, een e-mail of in de ideale omstandigheid een ingevuld contactformulier. In dit artikel bespreken we alles dat je moet weten over dit onderwerp.

CR – Conversieratio

Conversieratio-sea-varamedia

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes van jouw website te meten. De ratio drukt het aantal conversies uit die gebeuren ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op jouw website. Er zijn een aantal technieken die kunnen leiden tot Conversie optimalisatie , bijvoorbeeld met een SEA campagne. Wil je weten hoe je jouw conversieratio kan verhogen? Dat lees je in dit artikel.

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?